مدیرکل بازرسی استان کرمان:

مردم باید نظارت بر بازار را حس کنند

مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت بر بازار مطلوب نیست، گفت: باید راهکار موثر اجرایی و نظارت‌ها تقویت شود تا دغدغه مردم رفع و نظارت را حس کنند.

دادخدا سالاری ظهر امروز ۲۹ مهرماه در نشست آسیب‌شناسی وضعیت اتحادیه‌های صنفی کرمان با اشاره به دغدغه مردم درباره عدم نظارت کافی و اثربخش بر بازار اظهار کرد: یک سری وظایف مربوط به سازمان‌های دولتی و حاکمیت و یکسری مربوط به اتاق اصناف است.

سالاری با اشاره به تکالیف سازمان‌های حاکمیتی در تنظیم بازار تصریح کرد: باید راهکار موثر اجرایی و نظارت‌ها تقویت شود تا دغدغه مردم رفع و نظارت را حس کنند.

بازرس کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در اعمال حاکمیت اصناف در سطح عملیاتی موفق نبوده‌ایم و جانشینی دولت و حاکمیت در سطح اصناف اتفاق نیفتاده و به عنوان مثال در اجرای قوانین و مقررات، عدم به‌کارگیری اتباع غیر مجاز در اصناف و ... اعمال حاکمیت محقق نشده است.

وی افزود: ابزار اتحادیه‌ها از ابزار عادی فراتر است و قانون به آنها اختیار داده اما اینکه چرا کف میدان اتفاقی نیفتاده، باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

سالاری ضمن بیان اینکه در انجام وظیفه نباید توصیه کرد و باید متصدیان به وظیفه خود عمل کنند و تعارف نداریم؛ گفت: هر کاری می‌کنیم برای مردم است و نباید وضعیت به نحوی باشد تا تعزیرات و نیروی انتظامی ورود کند؛ کم فروشی، تقلب و گرانفروشی در حوزه اصناف است و ورود و برخورد وظیفه اصناف است.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به برخی ضعف‌ها و نقایص در بازار تصریح کرد: یکی از مشکلات، املاکی‌های بدون مجوز است که باید تعطیل شود.

وی در پایان سخنانش بر اجرای قانون حدنگاری اراضی و همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072922470
  • خبرنگار : 50187