رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وجود ۳۰۰۰ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف شهر یاسوج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۳۰۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف شهر یاسوج، مرکز این استان خبر داد.

سیدعلی معتمدی پور روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ در شورای اداری استان افزود: در اطراف شهر یاسوج ۳۰۰۰ ساخت‌وساز منزل مسکونی غیرمجاز وجود دارد که بیش از ۵۰۰ پرونده و حکم قلع‌وقمع در جهاد کشاورزی وجود دارد که قرار است اجرا بشوند.

وی اظهار کرد: در بحث سرشماری کشاورزی انتظار داریم فرمانداران استان همکاری بیش از پیش داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمادگی در این مجموعه ایجاد شده و مشکل حادی وجود ندارد هماهنگی بین دستگاهی نیز وجود دارد.

معتمدی پور تصریح کرد: یکی از سه پروژه‌ی در محدوده دنا  حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل  عدم تامین ولتاژ برق مورد نیاز هنوز بهره‌برداری نشده وگرنه قابل‌بهره‌برداری است و مابقی طرح‌ها در حال تأمین اعتبار هستند.

وی ادامه داد: موردی در استان وجود دارد که نیاز به تصمیم جامع در استان دارد شهر یاسوج سومین شهر مهاجرپذیر کشور است که جمعیت حاشیه‌نشین آن از جمعیت شهرنشین بالاتر است، علاوه بر آن بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی موضوع مهمی است که نوعی تهدید مهم برای امنیت غذایی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قرار است طرح جامع ابلاغ روستاهای اطراف به شهر یاسوج اجرا شود.

معتمدی پور تاکید کرد: اگر قلع‌وقمع انجام نشود ترک فعل مسئولان محسوب می‌شود و اگر هم انجام شود در زمینه امنیت اجتماعی می‌تواند تبعاتی داشته باشد؛ چون بالاتر از یک هزار میلیارد تومان ساخت‌وساز غیرمجاز در مجموعه شهر انجام‌ شده است لذا خواهش داریم موضوع الحاق روستاهای اطراف شهر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایسنا، وی درخواست کرد: طرح جامع گردشگری در دستور کار قرار گیرد تا تکلیف در بحث سرمایه‌گذاری و تغییر کاربری‌ها مشخص شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072922450
  • خبرنگار :