استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

هنر مدیران باید مدیریت منابع انسانی باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین هنر مدیران ما باید مدیریت منابع انسانی باشد با نیروی انسانی و بدنه دستگاه اجرایی خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و اگر اشکالی در مدیریت‌مان است باید در کار خود بازنگری کنیم.

یدالله رحمانی روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ در نخستین نشست شورای اداری استان در دولت چهاردهم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای مقاومت افزود: بشریت در مقابل ظلم و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم غزل و لبنان بایستند.

وی ضمن تشکر از زحمات استاندار سابق اظهار کرد: مدیران جدید باید در مسئولیت خود حل مشکلات مردم، تولید و اشتغال و سرمایه گذاری سرلوحه کارشان باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه روز ۱۳ آبان بعنوان روز مبارزه با استکبار خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری باشکوه بیش از پیش این روز همکاری لازم را داشته باشند.

رحمانی با اشاره به روز ملی صادرات تاکید کرد: اتاق بازرگانی، سازمان سمت و دستگاه‌های متولی در زمینه صادرات تولیدات صنعتی و کشاورزی استان بستر لازم را فراهم کنند.

وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل را در پیش داریم، ادارات تمهیدات لازم را ببینند، بازدید سرزده ای از سد کوثر داشتیم، و دیدیم که همه تمهیدات لازم به کار گرفته شده است، دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان مراقبت لازم را در رابطه با پدافند غیرعامل داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمک به جبهه مقاومت تصریح کرد: مردم استان و ادارات و دستگاه‌ها نسبت به کمک به جبهه مقاومت مساعدت لازم را داشته باشند.

رحمانی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم دستگاه‌های متولی خدمات لازم را فراهم کنند تا مشکلی برای مردم، صنعت و مدارس استان ایجاد نشود. همچنین سازمان صمت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تدابیر لازم را برای سوخت واحده‌های صنعتی استان بیندیشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد همچون ید واحد برای پیشبرد توسعه استان همه عزم خود را جذب کنند برنامه‌های توسعه استان شدت بیشتری گیرد.

رحمانی افزود: از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای برنامه‌های توسعه‌ای استان استفاده کرد و جهت توسعه اقتصادی از واحدهای دانش بنیان و نیروی انسانی توانمند استفاده شود.

وی اظهارکرد: مدیران استان نسبت به اجرای سیاست‌های دولت وفاق ملی اهتمام داشته باشند، برای وعده‌های دکتر پزشکیان تلاش کنند و در دستور کار قرار گیرند، وفاق و همدلی سرلوحه کار همه مدیران استان باشد و از همه گروه‌های سیاسی برای پیشبرد توسعه استان بهره ببریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خدمت به مردم و حل مشکلات مردم تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری از اهداف دولت در سطح کشور و استان‌هاست که در این خصوص باید توجه و اهتمام جدی داشته باشیم.

رحمانی تصریح کرد: با حرکت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان چرخه‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به حرکت در خواهد آمد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای پروژه‌ها مشارکت مردم را مدنظر داشته باشند چرا که اگر مردم توجیه شوند که اجرای پروژه‌ها با هدف کاهش و یا رفع مشکلات آنهاست همکاری خواهند کرد.

رحمانی با بیان اینکه مدیران نباید به منابع اندک و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان دلخوش کنند، تاکید کرد: مدیران استان تلاش، رایزنی و پیگیری کنند تا از ردیف‌های ملی حداکثر استفاده را برای جذب اعتبار در راستای توسعه استان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت کارشناسی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مورد توجه قرار گیرد تا برای حل مسائل دستگاه‌ها و تهیه پیشنهاد برای حل مسائل استان از ظرفیت کارشناسانه استفاده لازم صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین هنر مدیران ما باید هنر مدیریت منابع انسانی باشد با نیروی انسانی و بدنه دستگاه اجرایی خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و اگر اشکالی در مدیریت‌مان است باید در کار خود بازنگری کنیم. سندهای آمایش سرزمین استان یکی از بهترین سندهایی است که هم تقسیم کار ملی و استانی در آن به خوبی انجام گرفته است.

رحمانی اظهارکرد: جابجایی‌های نیروی انسانی ادارات که می‌تواند استعدادهای نهفته را پیدا کرده و کار کنند موجب ایجاد انگیزه در کارکنان ادارات خواهد شد، تغییرات مدیریتی باید موجب انگیزشی نشود بلکه مدیریت و بدنه باید همچون ید واحد برای اجرای تکالیف دستگاه‌ها باشند

وی افزود: جلسات هفتگی با نمایندگان استان که یکی رئیس کمیسیون و دو نفر دیگر نایب رئیس کمیسیون هستند خواهیم داشت تا از ظرفیت آنها برای پیگیر مشکلات استان و در جهت رشد و توسعه استان استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نخبگان و اساتید دانشگاهی را در تصمیم‌گیری ها و مسائل دستگاه‌های خود دخالت دهند، دانشگاه باید در تصمیم سازی حرف اول را بزند، دانشگاه‌ها نیز اولویت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را مسئله محور و کاربردی در راستای پیشرفت و توسعه استان قرار دهند.

رحمانی عنوان کرد: نباید مردم تلقی کنند که با توجه به مسأله تغییرات مدیران کار آنها معطل می‌شود، مدیران در سطح استان و شهرستان‌ها این مسئله را بررسی و رصد کنند. تغییر مدیریت همیشه بوده است و مدیران باید تا لحظه آخر باید کارهای خود را انجام دهند.

وی در رابطه با تغییر مدیران و انتخاب مدیران جدید استان بیان کرد: اگر کسی اهداف دولت را دنبال کند، بر کار خود مسلط باشد و از ظرفیت مجموعه‌اش استفاده کند تغییر معنا ندارد اما اگر کسی تخصص لازم را نداشته باشد نتواند انسجام در دستگاه خود ایجاد کند و نتواند کارایی را بالا ببرد باید جابجایی انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تمام تلاش ما برای پیشبرد اهداف توسعه استان باشد.

رحمانی تصریح کرد: فلسفه وجودی ادارات خدمت به مردم و حل مشکلات تولید و سرمایه گذاری است، باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم. در برنامه ها مشارکت های مردمی را در دستور کار قرار دهیم، در اجرای پروژه ها در جهت حل معارضات با مردم تعامل داشته باشیم، اگر مردم بدانند فعالیت دولت در جهت حل مشکلات است همکاری لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072922433
  • خبرنگار :