مقام صهیونیست: هیچ طرفی قادر به خلع سلاح حزب‌الله لبنان نخواهد بود

سرلشکر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: هیچ طرفی قادر به تحمیل خلع سلاح حزب‌الله نیست.

به گزارش ایسنا، سرلشکر ذخیره «یاکوف آمیدور»، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: پرتاب موشک از لبنان به سمت «اسرائیل» چیزی است که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های عبری نوشتند سرلشکر ذخیره یاکوف آمیدور تاکید کرد: حزب‌الله هنوز موشک‌های زیادی در اختیار دارد که برای ادامه شلیک تعداد فعلی، کافی است.

این اظهارات او در حالی است که روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داد پهپادهای حزب‌الله لبنان خواب را از چشم مسؤولان پدافند هوایی اسرائیل گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: با افزایش برخورد و درگیری‌های روزانه بین ارتش اسرائیل و اعضای حزب‌الله، ارتش اسرائیل متوجه شدت و قوت نظم و انضباط نظامی و سلسله مراتب سرسختانه این حزب شده است.

این روزنامه نوشت ارتش متوجه شده است که حتی گروه‌های کوچک سه تا ۶ نفره‌ای که در منطقه مرزی باقی می‌مانند، بر اساس سلسله مراتب فرماندهی عمل می‌کنند. حزب‌الله در خط مرزی با صدها مبارز خود می‌جنگد و نیروهای بزرگ‌تر را برای یک نبرد طولانی در خطوط عقب نگه می‌دارد.

شنبه، رسانه‌های عبری به حمله یک پهپاد از لبنان به منزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریه واکنش نشان دادند و درباره چالشی صحبت کردند که پهپادها به ویژه پهپادهای حزب‌الله برای پدافند هوایی اسرائیل ایجاد می‌کنند.

«امیر بار شالوم» از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد حمله پهپاد به منزل نتانیاهو نشان می‌دهد این حمله با برنامه ریزی قبلی بوده و حزب‌الله در عملکرد خود ذکاوت و مهارت نشان داد.

‌سایت «واللا» نیز گزارش داد توانایی‌های حزب‌الله در موارد متعددی در برابر پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مؤثر بوده است، همانطور که درباره حمله پهپادی روز شنبه به اقامتگاه نتانیاهو اتفاق افتاد.

بسیاری از رسانه‌های عبری اشاره کردند پهپادی که منزل نتانیاهو را در قیساریه هدف قرار داد، از همان نوع پهپادی بود که به پایگاه گولانی در نزدیکی بنیامینا حمله کرد.

این رسانه‌ها تأکید کردند هدف قرار دادن منزل نتانیاهو مثل حمله اخیر به پایگاه تیپ گولانی، شوکی برای رهبری نظامی و سیاسی بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072922412
  • خبرنگار : 71516