رئیس سازمان مدیریت و برنامەریزی استان کردستان:

اطلاعات کشاورزان در سرشماری محرمانە می‌ماند

رئیس سازمان مدیریت و برنامەریزی استان کردستان از اجرای سرشماری کشاورزی در استان خبر داد و گفت: همه اطلاعات کشاورزان و بهره برداران به صورت قانونی و محرمانه باقی می‌ماند و به هیچ دستگاه و سازمان خاصی ارائه نمی‌شود.

اکبر محمدی امروز (۲۹مهر) در نشست خبری با موضوع سرشماری‌ عمومی کشاورزی سال ۱٤۰۳ اظهار کرد: رسالتی کە قانون بر عهدە مرکز آمار گذاشتە این است کە این اطلاعات در راستای بهبود نظام اقتصادی بەکار گرفتە می‌شود.

وی عنوان کرد: اولین دورە آموزشی آمارگیران در سطح استان برگزار شدە است و در هفتە آیندە نیز این دورە آموزشی در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

محمدی بیان کرد: مرکز آمار ایران هر ۱۰ سال یک‌بار این فرایند را انجام‌ می‌دهد که این مهم در بحث تامین امنیت غذایی کشور موثر و توسط دستگاەهای متولی انجام می‌شود.

انجام سرشماری کشاورزی با ۱۰٨ مامور آمارگیری

در ادامە این جلسە معاون آمار سازمان مدیریت و برنامەریزی استان کردستان از آغاز سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان ماە سال جاری خبر داد و گفت: به این منظور ۱۰٨ نفر مامور سرشماری به‌کارگیری می‌شوند. 

سالمی عنوان کرد: در سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹٥ با توجە بە همە ضعف‌های موجود در استان، توانستیم در حوزە خوداظهاری و ثبت اطلاعات جایگاە اول و دوم کشوری را کسب کنیم.

وی ادامە داد: به‌طور متوسط سرشماری عمومی کشاورزی ۴۵ روز در حوزه های مختلف کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان به طول می‌انجامد.

سالمی افزود: در سرشماری عمومی کشاورزی، مشخصات کشاورزان، نوع فعالیت، سطح زیر کشت و مقدار تولید سالانه محصولات زراعی، باغی، دامی و گلخانه‌ای جمع‌آوری می‌شود.

وی بیان کرد: سهم کشاورزی در اشتغال کردستان ۲۰.۶ درصد است کە این میزان در میانگین کشوری ۱۴.۴ درصد است.

سالمی خاطرنشان کرد: این سرشماری در ۱۰ شهر استان شامل بانه، بیجار، سقز، سنندج، قروه، دیواندره، کامیاران، مریوان، دهگلان و شهر کوچک کانی دینار و ٨ روستای استان براساس فهرست انجام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: پیش‌بینی ما برای انجام سرشماری از ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی در استان است کە این سرشماری از ۱۲ آبان شروع و تا ۴۵ روز ادامە خواهد داشت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072922402
  • خبرنگار : 50294