پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز بخش خانگی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از پیش‌بینی افزایش حدود ۳۰ درصدی مصرف گاز بخش خانگی در کرمانشاه طی روزهای آینده و با افت دمای هوا خبر داد.

ناصر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دمای هوای کرمانشاه در روزهای آینده، گفت: به نظر می‌رسد طی روزهای آینده مردم استفاده از وسایل گرمایشی را حتی به صورت موقت آغاز کنند.

وی از افزایش مصرف گاز به دنبال روشن شدن سیستم‌های گرمایشی طی روزهای آینده خبر داد و عنوان کرد: اگرچه میزان افزایش مصرف به رفتار مشترکین بستگی دارد، اما پیش‌بینی می‌شود افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی را در روزهای سرد آتی شاهد باشیم و اگر این افت دما موقت باشد مصرف دوباره تا حدودی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه میزان کنونی مصرف گاز در استان کرمانشاه را روزانه حدود ۱۱.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد این میزان (معادل بیش از هشت میلیون مترمکعب) توسط صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود، اما با شروع جدی سرما بخش خانگی به تدریج افزایش خواهد یافت.

به گفته حسینی، در روزهای سرد سال بخش خانگی سهمی ۷۰ تا ۷۵ درصد از مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهد و در صورت نیاز گاز صنایع بزرگ با تصمیم دیسپاچینگ ملی شرکت گاز محدود می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در پیک فصل سرما میزان مصرف گاز در استان به بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسید و قطعا امسال با توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان و افزایش تعداد مشترکین، این میزان بالاتر خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از آمادگی برای تامین گاز پایدار مشترکین در فصل سرما یاد کرد و افزود: وضعیت فشار خطوط گاز مناسب است.

حسینی مدیریت مصرف را نیز در روزهای سرد سال ضروری برشمرد و تاکید کرد: در کنار تامین گاز پایدار برای مشترکین، لازم است آنها نیز همراهی لازم را در مصرف داشته باشند.

وی پوشاندن دریچه‌های کولر، گرفتن درز درب و پنجره‌ها، استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و... را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف گاز در فصل سرد سال برشمرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072922398
  • خبرنگار : 50181