مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

طرح داناب برای ۳۲ هزار دانش‌آموز همدانی هدفگذاری شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه متوسط بارندگی استان در دراز مدت ۳۴۰ میلیمتر است که بسیار کمتر از متوسط جهانی است‌، گفت: طرح داناب برای ۳۲ هزار دانش‌آموز همدانی هدفگذاری شده است.

رضا اخلاص‌مند  یکشنبه، ۲۹ مهرماه در آیین افتتاح طرح ملی نجات آب«داناب» با بیان اینکه این طرح همه ساله در سراسر کشور و همینطور همدان اجرا شده است، اظهار کرد: امسال در قالب طرح دانش‌آموزی نجات آب «داناب»، دانش آموزان همدانی با این طرح و لزوم مدیریت مصرف آب آشنا خواهند شد.

اخلاص‌مند بیان کرد: متوسط بارندگی کشور ۲۵۰ میلیمتر در سال است که این رقم در کشورهای توسعه یافته بالای ۷۵۰ میلیمتر است، که در استان همدان متوسط بارندگی دراز مدت ۳۴۰ میلیمتر است که بسیار کمتر از متوسط جهانی است‌.

وی ادامه داد: حداقل سه سال متوالی خشکسالی را در استان شاهد بودیم، حتی در سال ۱۴۰۱ در تامین آب شرب کمبود داشتیم و قطعی چند روزه آب را در استان شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: به‌طور قطع مدیریت آب در آینده نه چندان دور در دست دانش آموزان امروز قرار خواهد گرفت و با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توان حساسیت امروز منابع آبی را به دانش‌آموزان انتقال داد.

اخلاص‌مند با بیان اینکه طرح داناب هرساله در کل کشور با همکاری سازمان آموزش پرورش استان و دوره اول متوسطه برگزار و حدود ۳۲ هزار نفر جامعه هدف قرار گرفته است، تصریح کرد: باید ارزش آب را بیشتر از قبل بدانیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که برای آب صرف می‌شود از مشترکان گرفته نمی‌شود، بیان کرد: آب از تالوار با ۱۶۰ کیلومتر فاصله به استان منتقل می‌شود، باید در استان و کشور به سمت کاهش مصرف برویم چرا که اگر منابع را حفظ نکنیم در آینده با مشکل تامین آب مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072922359
  • خبرنگار :