مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

۷۸ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های مازندران در نیمه نخست سال رفع تصرف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در ۶ ماه نخست امسال با تلاش و پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی بیش از ۷۸ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های مازندران که به صورت غیرقانونی توسط اشخاص تصرف شده بود رفع تصرف و آزادسازی شد.

حیدر داوودیان یکشنبه ۲۹ مهر با بیان این‌که ۵۷ پرونده رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌های این استان در نیمه نخست سال جاری با اجرای حکم رفع تصرف مختومه شد، اظهار کرد: مجموع مساحت زمین‌های رفع تصرف شده از حریم و بستر رودخانه‌های مازندران در نیمه نخست سال جاری ۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع (۷.۸ هکتار) است.

وی افزود: بیشترین تعداد پرونده‌های رفع تصرف که به اجرای حکم رسید در این بازه زمانی مربوط به اداره منابع آب نور و رویان بود که ۱۲ پرونده به رفع تصرف ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌ها منجر شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در نیمه نخست سال جاری ۱۱ پرونده در اداره منابع آب «نوشهر و چالوس» با ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع رفع تصرف، ۱۱ پرونده در اداره منابع آب «ساری و میاندورود» با ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع آزادسازی و هفت پرونده نیز در اداره منابع آب «بابل و بابلسر» با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به سرانجام رسید.

داوودیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۴ پرونده تصرف بستر رودخانه و زمین‌های تحت مالکیت شرکت و مجاری آبی توسط واحد حقوقی این شرکت در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود که امیدواریم به زودی شاهد رفع تصرف این عرصه‌ها نیز باشیم.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای مازندران بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، به استناد تبصره ۴ ماده ۲ این قانون با هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی برخورد خواهد کرد و در صورت مشاهده موارد تخلف، پس از ابلاغ اخطاریه قانونی توسط کارشناسان مدیریت منابع آب شهرستان‌ها به متخلفان و با پیگیری‌های به عمل آمده، محدوده تصرف شده رفع تصرف می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده، خاطرنشان کرد: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

 داوودیان تصریح کرد: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به تلفن گویای ۱۸۲۱ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۹۱۰۰ اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، این استان ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول هفت هزار کیلومتر دارد که دست‌کم ۲۰ رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072922327
  • خبرنگار :