فرماندار بهاباد در آیین نواختن زنگ ورزش مدارس:

ورزش به اتحاد و همبستگی جامعه کمک می‌کنند

فرماندار بهاباد ضمن به صدار در آوردن زنگ ورزش و تربیت بدنی در دبیرستان پسرانه امینی در این شهرستان به صورت نمادین، ورزش را یکی از پایه‌های اساسی یک جامعه سالم و پویا خواند و گفت: ورزش به اتحاد و همبستگی جامعه نیز کمک می‌کنند.

«علیرضا تیموری» در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک هفته ورزش و تربیت بدنی بر نقش ورزش در سلامت افراد در جامعه تاکید کرد و افزود: ورزش نقشی حیاتی در ارتقای سلامت جامعه ایفا می‌کند و دارای ابعاد گسترده‌ای است که از سلامت جسمی و روانی گرفته تا اجتماعی را شامل می‌شود.

وی افزود: ورزش به بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی، افزایش قدرت عضلانی و انعطاف‌پذیری، کنترل وزن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

تیموری با بیان این که رویدادهای ورزشی می‌توانند حس تعلق و افتخار ملی یا محلی را تقویت کنند و به اتحاد و همبستگی جامعه کمک کنند، اظهار کرد: ورزش و فعالیت جسمانی یکی از پایه‌های اساسی یک جامعه سالم و پویاست و سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های ورزشی می‌تواند تأثیرات بلند مدتی بر سلامت عمومی و کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد.

«علیرضا قطب الدینی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان هم در سخنانی بر نقش و اهمیت ورزش در سلامت افراد و آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: هدف اصلی از برگزاری زنگ ورزش، پرورش نسل جوانی است که به اهمیت ورزش و فعالیت بدنی پی برده و در طول زندگی خود به آن پایبند بماند.

وی با اشاره به این که عبارت «تهذیب، تحصیل و ورزش» معمولاً به سه عنصر اساسی در تربیت و پرورش انسان اشاره دارد که مکمل یکدیگر هستند، گفت: این سه عنصر نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه فرد و جامعه ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072922325
  • خبرنگار : 50214