جنگ داخلی احزاب در اراضی اشغالی و اعتراض به نتانیاهو

یکی از احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نخست‌وزیر این رژیم برای سربازان اسرائیلی که کشته می‌شوند و موشک‌هایی که به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌شوند، اهمیتی قائل نیست و تنها به فکر خود است. یکی حزب دیگر هم از سکوت سران اپوزیسیون در قبال تلاش ادعایی برای ترور نتانیاهو انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، حزب اپوزیسیون «اردوگاه رسمی» در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید از انتشار کلیپ‌های شرم‌آور دست بردارد و این رژیم نباید وارد یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت شود.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این گروه به ریاست بنی گانتس همچنین اعلام کرد: «نتانیاهو با خودش و مالیات بر دارایی مشغول است، در حالیکه سربازان ما کشته می‌شوند و موشک‌ها به سمت "اسرائیل" شلیک می‌شوند.»

از سوی دیگر، روزنامه‌های عبری فاش کردند که حزب «لیکود» از سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به این دلیل که حتی یک کلمه در محکومیت حمله پهپادی به منزل نتانیاهو در قیساریه و تلاش برای ترور نخست‌وزیر این رژیم نگفته‌اند، انتقاد و اعلام کرد این سکوت به معنای موافقت و همراهی آنها با این اقدام است.

حزب لیکود همچنین اعلام کرد، به‌رغم گذشت ۲۴ ساعت از تلاش برای ترور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هیچ سخنی از سمت «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رئیس حزب اردوگاه رسمی یا اعلام حمایت از نتانیاهو صادر نشده است.

پیشتر یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تل‌آویو پس از ترور و به شهادت رساندن «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس باید از فرصت استفاده کرده و اقدامی قاطعانه در قبال اسرا اتخاذ کند.

لاپید در ادامه گفت: «ما باید به دنبال یک توافق جامع باشیم.»

پیشتر بنی گانتس نیز به صورت غیرمستقیم بازگشت شهرک‌نشینان  به نوار غزه را به باد انتقاد گرفته و اعلام کرد اعضای حزب لیکود که این ایده را ترویج می‌کنند، باید از طرحی برای خدمت اجباری در ارتش حمایت کنند و منابع لازم را برای دفاع از شهرک‌نشینانی که به آنجا خواهند رفت، در اختیار آن قرار دهند.

صبح روز شنبه منزل شخصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریه در قدس اشغالی هدف حمله پهپادی قرار گرفت. مقامات صهیونیست در ابتدا ایران را به دست داشتن در این حمله پهپادی با هدف ترور نتانیاهو متهم کردند؛ ادعایی که ایران قاطعانه تکذیب کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله پهپادی صبح روز شنبه به منزل شخصی نخست وزیر این رژیم در منطقه قیساریه در قدس اشغالی تصریح کرد: «هدف از تلاش برای ترور نتانیاهو و خانواده‌اش، ضربه زدن به اسرائیل و شخصیت‌های رسمی آن است. سرویس‌های امنیتی به هدف قرار دادن دشمنان ادامه خواهند داد و به شدت به هر کسی که به اسرائیل حمله کند یا بخواهد حمله کند ضربه خواهد زد.»

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072922305
  • خبرنگار : 71588