پاسخ شهرداری به ابهام توقف اتوبوس‌های برقی چینی در گمرک

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در مورد ابهامات واردات اتوبوس‌های چینی و ماندن آنها در گمرک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی علیزاده در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در مرحله اول وارد تهران می‌شود، گفت: ۱۰ اتوبوس برقی از پارت اول وارد گمرک شده است اما به نام شهرداری تهران نیست و شرکتی در حال ترخیص است و این اتوبوس‌ها برای شهرداری تهران است.

وی با ببان اینکه بر اساس وعده چینی‌ها اوایل آبان ماه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر هم وارد کشور می‌شود، افزود: در پارت اول ۱۰ اتوبوس می‌رسد و اوایل آبان ماه ۱۰۰ دستگاه دیگر وارد شده و پارت اول  تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد زمان بهره‌برداری از اتوبوس‌های چینی در تهران نیز گفت: برنامه‌ریزی برای تردد این اتوبوس‌ها در مرکز شهر است و در خطوط مرکزی تردد می‌کنند.

وی در مورد زمان متفاوت ورود اتوبوس‌های چینی با تأکید بر اینکه ما هر روز پیگیری می‌کنیم که اتوبوس‌ها بدون تأخیر وارد شود و براساس قولی که چینی‌ها می‌دهند ما هم آنها را برای مردم بیان می‌کنیم، در مورد دلیل بدقولی خودروسازان داخلی نیز اظهار کرد: در بحث تعهدات مالی به قول‌های خود عمل کردیم؛ اما سرعت تولید کم است و بعد از سال‌ها شروع به ساخت اتوبوس کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072922260
  • خبرنگار : 71368