رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان خبرداد

آغاز سومین مرحله داناب برای ۳۱ هزار دانش‌آموز همدانی

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان از اجرای سومین دوره طرح «داناب» در این استان خبرداد و گفت: جهاددانشگاهی همدان برای سومین بار مجری طرح داناب بوده که در این مرحله ۳۱ هزار دانش آموز  دوره متوسطه اول را آموزش می‌دهد.

مهدی میرزاپور یکشنبه ۲۹ مهرماه در آیین افتتاح طرح ملی نجات آب «داناب» ضمن تسلیت شهادت سرداران مقاومت و با اشاره به آیه «وَ جَعلنا مِن‌الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ»، اظهارکرد: منبع حیات ما و بقیه موجودات روی زمین آب است که منابع آبی ما با مخاطراتی روبه‌روست به‌طوری که با تغییرات اقلیمی درحال تهدید است. 

وی بیان کرد: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب«داناب» با آگاه‌سازی دانش‌آموزان و مردم در کاهش مخاطرات، تصریح کرد: طرح ملی داناب چگونگی استفاده از آب و شیوه استفاده صحیح از آب در جاهای مختلف را آموزش می‌دهد.

وی افزود: طرح ملی داناب با پیش گامی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اتفاق می‌افتاد که جهاددانشگاهی همدان برای سومین بار مجری این طرح انتخاب شده و با کمک بسیار نزدیک آموزش‌و پرورش بیش‌از ۳۱ هزار دانش‌آموز متوسطه اول را در ۱۱ منطقه آموزشی استان همدان آموزش دهیم.

میرزاپور در رابطه با آموزش رابطین، خاطرنشان کرد: معلمین منتخب و علاقمند برای مشارکت در این طرح، انتخاب و در نهایت دانش‌آموزان درکلاس درس با اطلاعات و شیوه استفاده از منابع آبی و چگونگی حفاظت از این منابع آموزش گرفته و این آموزش‌ها را به خانواده و دوستان انتقال دهند و در راستای حفظ منابع آبی تلاش کنند. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072922255
  • خبرنگار :