با رأی اعضای شورای شهر تهران صورت گرفت

تایید گزارش حسابرسی ۱۴۰۲ اتوبوسرانی تهران

اعضای شورای شهر تهران با برگزاری مجمع فوق العاده، گزارش حسابرسی سال مالی ۱۴۰۲ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز با برگزاری مجمع فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی به بررسی گزارش حسابرس برای وضعیت مالی ۱۴۰۲ شرکت واحد اتوبوسرانی پرداختند و ناصر امانی بعد از استماع گزارش حسابرس با تاکید بر تکرار بندهای تکلیفی در گزارش‌های حسابرس گفت: حسابرس در مورد نوع قراردادهای شرکت واحد با خودروسازان ایراداتی واردکرده است که  نیاز به توضیح دارد که قراردادها با خودروسازان برای تأمین اتوبوس چرا اینگونه است؟

وی با بیان اینکه ما به افزایش سرمایه شرکت برای خروج از ورشکستگی رأی دادیم اما حسابرس به عدم ثبت سرمایه تأکید کرده است، افزود: اگر قرار است ما اینجا وقت بگذاریم و افزایش سرمایه را در مجمع تصویب کنیم اما لحاظ نکنند؟ بی فایده است و در این مدت ۵ بار اعضای هیات مدیره اتوبوسرانی تغییر کردند وجایز سوال است که چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی باید ظرف مدت یک ماه با ایجاد کارگروهی برای حل مشکلات حساب فی مابین با سایر شرکت‌های شهرداری و امور مالیاتی اقدام کند، گفت: باید اسناد مالکیت بیش از ۱۹۰ دستگاه اتوبوس و برقراری بیمه بدنه اتوبوس‌ها اقدام کند و دقت داشته باشید که گزارش‌های اتوبوسرانی نگران کننده است و در غیر اینصورت در سال‌های بعد برای اتوبوسرانی مشکلات حقوقی ایجاد می‌شود.

محمد آخوندی نیز با تأکید بر دریافت اسناد مالکیت زمین‌های واگذار شده، اظهار کرد: در حال حاضر باید مصوبه‌ای داشته باشیم که بر اساس آن مدت زمان فعالیت شرکت واحداتوبوسرانی بر اساس اساسنامه به مدت ۸ سال تمدید شود.

به گزارش ایسنا، پس از بررسی اعضای شورای شهر تهران، فعالیت ۸ ساله شرکت واحد اتوبوسرانی با رأی اکثریت تصویب شد.

در ادامه محمد حسین نوروزی بازرس ویژه اتوبوسرانی نیز با تأکید بر اینکه منابع داخلی،۶۶ درصد واهداف کمی ۶۸ درصد انحراف بودجه داشتیم گفت: در تامین منابع شاهد عقب ماندگی هستیم.

تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران هم با تأکید بر اینکه بخش زیادی از ایرادات شکلی است و باید در ثبت اسناد دقت لازم را داشته باشند و نباید تبدیل به بند گزارش حسابرس شوند.

وی با بیان اینکه در بخش درآمدها ۳۴ درصد فقط جذب شده و تفاوت فاحش بین مصوبات شورا و اقدامات شهرداری تهران است، گفت: دوستان شهرداری اگر بودجه را لازم نمی‌دانند لایحه نیاورید؛ چرا که بودجه مصوب ما اجرا نمی‌شود.

مهدی علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده تکالیف مربوط به سال‌های گذشته بود و باید بگویم از سال۸۳ تا ۱۴۰۱ املاکی در جاجرود داشتیم که فاقد اسناد بود و مصوبه شورای تأمین اخذ شد و اجاره معوق را پرداخت کردیم و قرار داد را بر اساس مصوبه شورای تأمین، تمدید کردیم.

وی همچنین در ادامه درباره قراردادش با خودروسازان داخلی با تأکید بر اینکه به دلیل اختلافات، ملکی در اختیار ایران خودرو قرار نگرفت و در حال رایزنی با ایران خودرودیزل هستند و این بند حسابرسی برای سازمان اتوبوسرانی نیست و باید از گزارش حسابرسی این شرکت خارج شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: برای اولین بار سند تک برگ ۹۰۰۰ متر از سامانه ۵ و۱۲۶ هزار متر مربع سامانه شماره سه و ۲۵ هزار متر مربع ساختمان مرکزی اخذ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران نیز تاکید کرد که شهرداری تهران و خودروساز باید اختلافات خود را رفع کنند.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس برای سال مالی ۱۴۰۲ شرکت واحد اتوبوسرانی را تأیید کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072922238
  • خبرنگار : 71368