در نیمه نخست امسال؛

ورزشکاران گیلان ۳۷ مدال بین‌المللی کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از کسب ۳۷ مدال جهانی، آسیایی و پارالمپیک توسط ورزشکاران گیلانی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

جهانبخش آرمان امروز، ۲۹ مهرماه با اشاره به درخشش وزرشکاران گیلانی در میادین مسابقات بین المللی در نیمه نخست امسال اظهار کرد: ورزشکاران گیلان در۶ ماهه نخست امسال ۳۷ مدال جهانی، آسیایی و پارالمپیک کسب کردند، از مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران گیلانی ۲ مدال مربوط به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه است که ورزشکاران استان موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز این رقابت‌ها شدند.

وی افزود: میثم علیپور ورزشکار پرتوان استان هم به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه با غلبه برابر همه رقبای خود عنوان قهرمانی و مدال طلای را تصاحب کرد.وی با کسب این مدال، سومین مدال طلای پارالمپیک خود را کسب کرد تا پرافتخارترین ورزشکار گیلانی در ادوار مختلف رقابت‌های پارالمپیک باشد و امید است که این ورزشکار شایسته به همراه سایر ورزشکاران گیلانی حضور موفقی در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۸ هم داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: محسن بختیار، دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه نیز توانست مدال برنز این رقابت‌ها را به‌دست آورد و از سه ورزشکار گیلانی حاضر در این مسابقات ۲ نفر موفق به تصاحب مدال شدند.

آرمان خاطرنشان کرد: مریم عبدالله‌پور دیگر ورزشکار پاراتکواندوکار گیلانی حاضر در مسابقات پارالمپیک بود که مدالی کسب نکرد، ضمن اینکه در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ فرانسه نیز علی آقامیرزایی در رشته قایقرانی آب‌های آرام در رشته کایاک یک نفره هزار متر و محمد رهبری در بخش انفرادی و تیمی رشته شمشیربازی اسلحه سابر از گیلان حضور داشتند که این ۲ ورزشکار موفق به کسب مدال نشدند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه ورزشکاران گیلانی ۲ مدال ارزشمند پارالمپیک فرانسه را کسب کردند، ورزشکاران شایسته استان طی ۶ ماهه ابتدایی امسال موفق به کسب ۲۴ مدال مسابقات آسیایی در رشته‌های مختلف ورزشی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به موفقیت ورزشکاران این استان در رقابت‌های مختلف جهانی نیز اشاره و اظهار کرد: ورزشکاران استان در رقابت‌های جهانی نیز درخشش خوبی داشتند و موفق به کسب ۱۱ مدال ارزشمند در رشته‌های پرورش اندام و بدنسازی، وزنه‌برداری و کیک بوکسینگ شدند.

وی افزود: سیدمصطفی رجایی ورزشکار باسابقه گیلانی در رقابت‌های وزنه برداری پیشکسوتان جهان که در فنلاند برگزار شد با اقتدار توانست مدال طلا را کسب کند، ضمن اینکه محمدرضا دوده ورزشکار دیگر استان در رقابت‌های کیک بوکسینگ پیشکسوتان جهان موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد.

آرمان بیان کرد: همچنین امیرحسین مسیبی، شهروز سمیعی، حسن نوری، مسعود ماشین‌چی، مصطفی عزتی‌فر، مهدی ولیزاده، مهرداد علیزاده و حسن یمینی دیگر ورزشکاران گیلانی در رشته‌های مختلف بدنسازی، پرورش اندام و فیتنس موفق شدند مدال‌های رنگارنگ جهانی را برای این استان به ارمغان بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که موفقیت و تلاش ورزشکاران گیلانی در میادین مختلف ملی و بین‌المللی ادامه یابد و این ورزشکاران بتوانند تا مدال‌های رنگارنگی را در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی تصاحب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان یادآور شد: از ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش ۱۴۷۸ برنامه و مسابقه ورزشی در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072922213
  • خبرنگار : 50042