یک فعال اجتماعی: 

آموزش کودکان اوتیسم باید مستمر باشد

یک فعال اجتماعی در حوزه آموزش کودکان اوتیسم گفت: مدرسه دانش آموزان اوتیسم کاشان، فقط دوره ابتدایی دارد که مبتلایان طیف متوسط به بالا را ‌پذیرش می‌کند که این آموزش هم باید استمرار داشته باشد.

مریم خیامی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانش آموزان مبتلا به اختلال اوتیسم، بعد از دوره ابتدایی به مدرسه مدارس مهارتی می‌روند که با دانش‌آموزان حسی - حرکتی تلفیق می‌شود که مشکلاتی را برای هر دو گروه به همراه دارد.

وی افزود: آموزش کودکان اوتیسم، نیازمند یک تیم از مربیان گفتار درمانی، توان‌بخشی و آموزش است که در مدارس استثنایی نیستند و شیوه آموزش و پرورش کودکان استثنایی جوابگوی نیاز دانش آموزان طیف اختلال اوتیسم نیست.

یک فعال اجتماعی در حوزه آموزش کودکان اوتیسم، تصریح کرد: معلمانی که کودکان اوتیسم را آموزش می‌دهند، نیازمند الگوهای تخصصی هستند که برای برگزاری کارگاه ضمن خدمت برای فرهنگیان آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم.

این فعال حوزه آموزش کودکان اوتیسم، گفت: کودکان اوتیسم قبل از شروع درس باید فرایندهایی مثل یکپارچگی حسی و تعدیل حسی را با کمک مربیان توان‌بخشی طی کنند تا برای آموزش پذیری آماده شود که این فرایند در مدارس طی نمی‌شود.

وی با تأکید بر استمرار آموزش کودکان اوتیسم، افزود: برخی خانواده‌ها به واسطه نیازهای مالی، قادر به ادامه آموزش فرزندان خود نیستند بنابراین آموزش‌های قبلی هم بی‌اثر می‌شود.

 خیامی‌پور تصریح کرد: معلمان مدارس استثنایی فقط در یک رشته خاص تخصص دارند و مربیان آموزش کودکان اوتیسم نیازمند تخصص‌های همه‌جانبه هستند، بنابراین با اجرای کارگاه‌های آموزشی، تلاش می‌کنیم که این کودکان را در سن طلایی درمان، شناسایی کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072922187
  • خبرنگار : 50260