نماینده ولی فقیه در خوزستان:

تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی با پیوند خانواده و نظام آموزشی حاصل می‌شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی با پیوند دو رکن خانواده و نظام آموزشی حاصل می‌شود، بر لزوم ایجاد پیوند واقعی بین آموزش در خانواده و آموزش در مدرسه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در آیین استانی هفته پیوند اولیا و مربیان که امروز (۲۹ مهرماه) در آموزشگاه شاهد بنت الهدی صدر ناحیه ۳ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت ما تربیت یاور برای امام زمان(عج) است. پدران و مادران ما نسلی تربیت کردند که توانستند طاغوت دو هزار ساله را از این کشور خارج کنند و اسلام را بر این کشور حاکم کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فرزندان ما که نسل بعدی هستند ماموریت بزرگتری دارند و آن هم خروج استکبار جهانی از صحنه گیتی و حاکم کردن اسلام عزیز بر کل پهنای سرزمین عالم و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی امام عصر(عج) است، بنابراین ما باید همه تلاش‌مان را در راستای انجام مهم‌ترین ماموریت‌مان به کار بگیریم.

امام جمعه اهواز گفت: تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزنده جامعه ایمانی است که با پیوند دو رکن خانواده و نظام آموزشی حاصل می‌شود، بنابراین هدف باید این باشد که هماهنگی و تعامل بین خانواده، اولیا و مربیان ایجاد شود.

موسوی‌فرد گفت: آموزش و پرورش گلوگاه است؛ اگر پیوند واقعی بین آموزش در خانواده و آموزش در مدرسه ایجاد نشود قطعا نتیجه معکوس خواهد بود. مهم‌ترین نکته در تربیت فرزندان، داشتن الگوی مناسب است و پدر و مادر و معلم الگوی یک کودک هستند. آنچه می‌تواند یک نسل را تربیت کند، اعمال و رفتار است. فرزند ما آنچه ما اراده می‌کنیم و می‌گوییم، نیست بلکه آن گونه می‌شود که رفتارهای ما در جامعه خودنمایی می‌کنند، بنابراین باید الگوی مناسبی برای فرزندان‌مان باشیم. کسی که می‌خواهد نسل صالح و سالمی تربیت کند باید اول خودش صالح و سالم باشد. کسی که خودش مطیع خداوند متعال نیست چگونه می‌تواند چنین نسلی تربیت کند؟

وی با اشاره به حوادث اخیر در لبنان و غزه گفت: توصیه می‌شود حتما به عزیزان‌مان در خط مقدم کمک شود. آموزش و پرورش همیشه در این زمینه پیشران بوده است. حدود ۱۰ هزار مدرسه داریم که اگر هر مدرسه یک پتو کمک کند حدود ۱۰ هزار پتو به مردم کمک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: بر اساس قانون اساسی، تکلیف دانشگاه‌هاه و آموزش و پرورش ترویج شئونات اسلامی است و وقتی معلمی می‌خواهد شئونات دینی را ترویج دهد، باید شئونات اسلامی را هم رعایت کند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: در سایه بی‌حجابی چقدر گناه در این دنیا وجود دارد. این مسائل آسیب‌شناسی شده است. زن بدون اجازه شوهر نمی‌تواند بیرون برود. امر پدر و مادر و شوهر غالبا واجب است اما تا وقتی که این امر در تضاد با امر خداوند متعال نباشد. به طور مثال پدر و مادر نمی‌توانند بگویند نماز نخوان یا روزه نگیر و زن نمی‌تواند بدون اجازه شوهر بیرون برود اما در مورد حج واجب، اجازه شوهر نیاز نیست. همچنین شوهر نمی‌تواند بگوید حق من این است که زنم بدون چادر یا مقنعه بیرون برود زیرا این حق‌الله است.

وی ادامه داد: بنابراین همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ‌سازی در بحث حجاب که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، انجام شود. همچنین باید در بحث افزایش جمعیت تلاش شود.

امام جمعه اهواز گفت: این روند نرخ جمعیت در ۳۰ سال آینده کشور را پیر می‌کند. خانواده‌هایی که دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد شعار فرزند کمتر می‌دهند و یک تا دو فرزند دارند وگرنه خانواده‌های مناطق حاشیه شهر اهواز به اندازه کافی فرزندآوری دارند. مطالبه نظام این است که هر زن و شوهر حداقل چهار تا پنج فرزند داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072922178
  • خبرنگار : 50225