مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

شبکه‌ای مردمی برای گزارش دادن به مسئولان محیط زیست ایجاد شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با هدف صیانت از مناطق حفاظت‌شده، شبکه گسترده مردمی برای گزارش دادن به محیط‌بانان و مسئولان محیط زیست استان ایجاد شده است.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هوشمندسازی گامی اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌ زیست و اقدامی مؤثر برای احیای زیستگاه‌ها و افزایش غنای گونه‌های حیات وحش استان است.

وی بیان کرد: اولین هوشمندسازی مناطق حفاظت‌شده کشور در لرستان انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه با کمبود محیط‌بان  در لرستان مواجهیم، گفت: براساس نرم جهانی، به ازای هر ۱۰۰۰ هکتار باید یک محیط بان داشته باشیم.

سالاروند با بیان اینکه در این استان تقریباً ۳۲۲ هزار هکتار مناطق حفاظت‌شده و اثر طبیعی و ملی وجود دارد و ۱۳۶ هزار هکتار نیز منطقه شکار و صید ممنوع در استان داریم، اظهار کرد: با این گستردگی عرصه، تعداد محیط‌بانان در لرستان کم و از نرم جهانی نیز بسیار کمتر است.

وی گفت: استفاده از سیستم پایش هوشمند، جبران‌کننده کمبود نیروی محیط‌بان و مؤثر در پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: برای پایش ۱۲ دوربین با قدرت بالا و ۳۰ دوربین با برد ۱۰ کیلومتر برای مناطق حفاظت‌شده خریده و نصب شده است. همچنین سلاح اداری کلاشینکف در اختیار محیط‌بانان قرار داده شده و تجهیزات انفرادی نیز برای آنها خریده شده است.

او با اعتقاد به اینکه محیط زیست مردم‌محور شده است، افزود: برای حفاظت از مناطق حفاظت‌شده محیط زیست شبکه گسترده‌ای برای گزارش دادن به محیط‌بانان و مسئولان محیط زیست استان راه‌اندازی شده است. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072922159
  • خبرنگار : 50177