محمودی: باید به آینده منطقه غرب آسیا در دوران پسا صهیون بیندیشیم

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید به آینده فلسطین آزاد فکر کنیم و نظم جدیدی که در منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و تعامل سازنده با کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای شدن جبهه مقاومت بیندیشیم»، عنوان کرد: رژیم تصور می‌کرد با به شهادت رساندن فرماندهان مجاهد جبهه مقاومت، دستاوردی خواهد داشت، غافل از اینکه جبهه مقاومت یک سازمان یادگیرنده با شبکه‌های قابل ترمیم توام با رویش‌های مستمر است.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی محمودی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: این ایام شاهد به خون غلطیدن زنان و کودکان مظلوم غزه و لبنان هستیم و در روزهایی قرار داریم که جوانان رشید فلسطین را در برابر چشم‌های جهانیان و حمایت کشورهای خبیث غربی و سکوت خفت بار حکام عرب و برخی کشورهای اسلامی زنده در آتش می‌سوزانند.

وی تأکید کرد: بدانید با همه سختی‌ها و دردهایی که از فقدان فرماندهان و رهبران مقاومت در دل داریم و با وجود رفتارها و تهدیدهای جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی، امروز بیش از هر زمان دیگری باید به آینده منطقه غرب آسیا در دوران پسا صهیون بیندیشیم. رژیم حرامزاده اسرائیل در حال احتضار است و فروپاشی درونی رژیم آغاز شده است و به یُمن حملات کوبنده جبهه مقاومت از داخل فلسطین گرفته تا لبنان، عراق، یمن و سوریه مهاجرت معکوس به اوج خود رسیده است و اشغالگران آواره شدند و دیگر حاضر نیستند که فرزندان خود را در اراضی اشغالی بزرگ کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید به آینده فلسطین آزاد فکر کنیم و نظم جدیدی که در منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و تعامل سازنده با کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای شدن جبهه مقاومت بیندیشیم»، عنوان کرد: رژیم تصور می‌کرد با به شهادت رساندن فرماندهان مجاهد جبهه مقاومت، دستاوردی خواهد داشت، غافل از اینکه جبهه مقاومت یک سازمان یادگیرنده با شبکه‌های قابل ترمیم توام با رویش‌های مستمر است. امروز در غزه هزاران یحیی سنوار متولد شدند و با الگو قرار دادن مجاهدت‌های این قهرمان، آموختند که تا آخرین قطره خون و آخرین نفسی که در سینه دارند با هر سلاحی که در دست دارند، به مبارزه با رژیم اشغالگر بپردازند.

محمودی گفت: همه باید بدانیم که امروز اسرائیل رو به زوال است و تنها راه برون رفت است باتلاق فلسطین و لبنان برای اسرائیل ساختن تصویر هالیوودی از قدرت پوشالی خود و ایجاد وحشت و ترس و هراس از خود در افکار مردم منطقه و کشورهای حامی مقاومت است. نباید بگذاریم عملیات روانی دشمن موفق شود در حالی که به پشت خیمه دشمن رسیده‌ایم؛ ما را از چه می‌ترسانند ما ملت امام حسین (ع) و ملت شهادتیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ضمن تقدیر از دیپلماسی فعال و سفرهای دلگرم کننده وزیر امور خارجه و مواضع محکم و دلگرم کننده رئیس جمهوری و دولت در دفاع از مقاومت و همچنین تشکر از اقدام تاثیرگذار ریاست محترم مجلس، پیشنهاد می‌شود دیپلماسی فرامنطقی در جلب مشارکت کشورهای همراه با جمهوری اسلامی ایران از جمله چین و روسیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از سپاه مقتدر، نیروهای مسلح، ارتش غیرتمند و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی بابت زهر چشم‌هایی که از رژیم منحوس گرفتند با صدای بلند تشکر می‌کنم و می‌گویم که مجلس همواره مدافع و حامی نیروهای مسلح است همچنان که مجلس و جمهوری اسلامی صددرصد حامی مقاومت مظلومان فلسطین و آرمان فلسطین است.  باید توجه کنیم لازمه حمایت ما در دفاع از فلسطین استحکام درونی و بافت اجتماعی ماست؛ اگر مسائل مهم داخلی بپردازیم استحکام درونی ما نیز تقویت می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمودی در ادامه نطق میان دستور خود با اشاره به جلسات هیئت دولت برای تدوین لایحه بودجه سال آینده تاکید کرد: دولت در حال برنامه‌ریزی برای بودجه است؛ خواهش می‌کنم منویات رهبری و سفارشات ایشان را در خصوص بودجه مورد نظر قرار دهند. ما درگیر مشکلاتی هستیم که مهم‌ترین آنها ناشی از عدم تعهد بانک‌ها به پرداخت تسهیلات است؛ تسهیلات ازدواج مسکن تولید همه باقی مانده است و مردم امروز نمی‌توانند برای ازدواج جوانان‌شان با این سدی که بانک‌ها ایجاد کردند به رفاه و آینده فرزندان‌شان توجه کنند. تولید دچار مشکل است و مسکن خوابیده است و نهضت ملی مسکن کاری از پیش نمی‌برد چون بانک‌ها اراده کرده‌اند که تسهیلات ندهند. خواهش می‌کنم بانک مرکزی به داد مردم برسد و برخورد قانونی و قهری با بانک‌ها را صورت دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072922158
  • خبرنگار : 71489