توزیع مرغ با کیفیت بالا در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز توزیع مرغ با کیفیت بالا در استان، گفت: اکنون سهمیه روزانه مرغ با گرید A پنج تن است.

بهروز میرزایی امروز ۲۹ مهرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع مرغ با گرید A در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: قرار دادن مرغ با کیفیت در اختیار مردم مهم‌ترین هدف تولید مرغ درجه A است‌.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد سه کشتارگاه مرغ در سطح استان وجود دارد، افزود: یکی از کشتارگاه‌های تولیدی گوشت مرغ از گرید B به گرید A ارتقا یافت است و امید است دو واحد دیگر نیز با هماهنگی خود را ارتقا دهند.

وی در خصوص کیفیت مرغ گرید A، توضیح داد: بار میکروبی این مرغ کم بوده و به وسیله تکنولوژی روز با دستگاه به طور اتوماتیک،امحای داخل شکم مرغ ساکشن و شش، ریه و خون‌آبه خارج می‌شود که با این کار ۲۰۰ گرم از وزن مرغ کم می‌شود و به نفع مصرف‌کننده است.

میرزایی بیان کرد: روزانه پنج تن سهمیه تولید مرغ با گرید A است، چنانچه با استقبال مردم مواجه شود، این توزیع استمرار پیدا می‌کند.

صادرات مرغ از کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری تنها با وجود مجهز بودن به گرید A امکان‌پذیر است

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ گرید A، ده درصد بیش‌تر از گرید B است و متناسب با آن تغییر می‌کند، از طرفی صادرات مرغ از کشتارگاه تنها با وجود مجهز بودن به گرید A امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072922132
  • خبرنگار : 50975