مؤلف کتاب تفسیر الانوار مطرح کرد

تقویت جوانان در گروی انجام کارهای فرهنگی

مؤلف کتاب تفسیر الانوار با بیان اینکه تقویت جوانان در گرو انجام کارهای فرهنگی است، گفت: کارهای فرهنگی انجام شده در حوزه مسائل اعتقادی بسیار کم است و آنچه در این مسیر تاکنون انجام شده رضایت بخش نیست.

حجت‌الاسلام ضیاء‌الدین برهانی که تاکنون با تلاش و تحقیق، کتاب تفسیر الانوار را در ۱۷ جلد به تألیف و چاپ رسانده است در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تقویت جوانان در گرو انجام کارهای فرهنگی است، افزود: متأسفانه در مسائل دینی و اعتقادی از امکانات و تکنولوژی‌ها و... کمتر استفاده کرده‌ایم در صورتی که مملکت‌های بی‌دین، کافر و مشرک در استفاده از همین امکانات فعالیت بیشتری داشته و مسلمانان را منحرف کرده‌اند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه با توجه به دشمن داخلی و خارجی ما عقب ‌هستیم و کار فرهنگی کم انجام داده‌ایم، در خصوص وضعیت دینداری و اعتقادات مذهبی مردم در سال‌های اخیر تصریح کرد: مسئولین باید برای معیشت و فرهنگ مردم اقدام کنند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از واجبات دین اسلام است، بیشتر توجه شود.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم نسبت به قبل و بعد از انقلاب بسنجیم این روزها دینداری و اعتقادات مردم کم رنگ‌تر شده است که به نظرم دلیل آن هم مشکلات معیشتی مردم است. علاوه بر این اعتقادات پدر و مادرها ضعیف شده و این امر به فرزندان هم سرایت کرده است.

برهانی افزود: همان‌طور که آیت‌الله مدرّس فرمودند؛ «سیاست ما عین دیانت ماست»، بنده هم به این امر معتقدم. بدین ترتیب ما بر اساس همین تز می‌توانیم با خارج در صورت مراوده حسنه، ارتباط داشته باشیم و اگر می‌بینیم بیگانگان قصد تسلط دارند و می‌خواهند جوانان و ملت ما را منحرف کند، دین دست رد به سینه آن‌ها می‌زند و سیاست هم همین را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072922127
  • خبرنگار : 30147