جمع‌آوری ۳۰ تن آلودگی نفتی از آب‌های سرزمینی خارگ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاک‌سازی آلودگی نفتی خارگ برای نخستین بار در آب‌های سرزمینی با روشی نوین و تخصصی (براش اسکیمر) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، محمد شکیبی‌نسب در گفت وگو با خبرنگاران در جلسه‌ی نشست با معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: نشت نفت از خطوط انتقال نفت و یا در هنگام عملیات انتقال مشتقات نفتی از کشتی به کشتی دیگر رخ داده که بلافاصله پس از دریافت گزارش از شرکت نفت فلات قاره، پایش منطقه و اقدامات لازم مورد پیگیری قرار گرفت.

وی بیان کرد: شناور دریاپاک ۱ با مشاهده آلودگی در منطقه، با توجه به شرایط مناسب جوی، از تجهیزات تخصصی و بازوهای شناور (LORS) برای پاکسازی استفاده کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: ویژگی خاص این عملیات بکارگیری روشی نوین و تخصصی برای پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی است که این مهم با استفاده از ظرفیت شناور تخصصی دریاپاک ۱ برای نخستین بار در آب‌های کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰ تن مواد نفتی جمع‌آوری شده که در مخزن شناور دپو و در بندر بوشهر تخلیه می‌شود.

شکیبی نسب افزود: در روش‌های قبل برای مواد نفتی روی سطح آب، از روش امحاء استفاده می‌شد.

وی با اشاره به مشارکت شرکت نفت فلات قاره در این عملیات، یادآور شد: تمامی اقدامات برای جلوگیری از گسترش آلودگی و پاکسازی کامل منطقه در حال انجام است و وضعیت منطقه به‌طور مداوم پایش می‌شود.

جمع‌آوری آلودگی نفتی در ۴ مایلی جزیره خارگ از بیست و چهارم مهر آغاز شده و هنوز در حال انجام است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403072922120
  • خبرنگار : 50963