شهردار کاشان:

قرارداد آغاز پروازهای فرودگاه کاشان امضا شد

شهردار کاشان گفت: کمیته تخصصی جذب و مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، با گزینه نهایی به توافق رسید و قرارداد فعالیت پروازی فرودگاه کاشان در فاز نخست به امضا رسید و در آینده نزدیک پروازهای فرودگاه کاشان در مسیر مشهد مقدس و مسیرهای پرتقاضا برقرار خواهد شد.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: الزام به برقراری پروازهای مستمر و منظم فرودگاه کاشان، از جمله ویژگی‎های محوری این قرارداد با سرمایه‎گذار است.

وی با اشاره به اهمیت استمرار فعالیت فرودگاه کاشان، افزود: چشم‎انداز این قرارداد منحصر به پروازهای داخلی نیست و به زودی در مرحله‌های بعدی سایر شرایط و ظرفیت‎ها نیز مدنظر قرار می‎گیرد.

شهردار کاشان، تصریح کرد: احداث ترمینال جدید فرودگاه کاشان، برقراری پرواز به مقصد عتبات عالیات، تأسیس مرکز آموزش هوانوردی و ساخت شهرک بین‌المللی فرودگاهی از جمله اقدام‌های آینده برای فرودگاه کاشان است.

محمد پور گفت: راه‌اندازی فرودگاه، به عنوان یک زیرساخت مهم برای منطقه کاشان است و در شرایطی که برخی مراکز استان‌ها از این بستر توسعه‎ای برخوردار نیستند، استفاده از این ظرفیت مهم و تلاش برای ارتقا و رفع مشکلات آن یک ضرورت محسوب می‎شود.

به گزارش ایسنا، فرودگاه کاشان در سال ۱۳۷۴ به بهره‌برداری رسید و به نیروهای مسلح واگذار شد. با صدور مجوز پرواز در اردیبهشت ۱۳۹۵ توسط سازمان هواپیمایی کشور، بخش کشوری آن با حمایت شهرداری کاشان در خرداد همان سال شروع به فعالیت کرد، ولی در حال حاضر هیچ پروازی ندارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072922056
  • خبرنگار : 50260