نماینده پیشین مجلس :

اروپایی ها بهتر از عرب‌های منطقه می‌دانند جزایر سه گانه متعلق به ایران است

نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه غربی‌ها از سالیان پیش راهبرد تفرقه را برای پیش برد اهداف خود در منطقه خلیج فارس پیش گرفته اند، تایکد کرد: آنها بهتر از کشورهای عربی منطقه می‌دانند که اسناد تاریخی بر مالکیت ایران بر جزایر خلیج فارس صحه می‌گذارد.

شهریار حیدری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اظهار نظر اروپایی‌ها و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، بیان کرد: واقعیت این است که این اقدامات اروپایی ها بهانه‌ای در راستای فشارها و تحریم هایی است که علیه جمهوری اسلامی ایران از سال های گذشته مرتب وضع می‌کنند. امروز نیز جزایر سه گانه ایرانی را به عنوان یک ظرفیت می‌بینند تا بتوانند آسیبی به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند. وگرنه  خود اروپایی ها حتی بیش از کشورهای عربی منطقه می دانند که این جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

غربی ها برای اظهار نظر در خصوص جزایر سه گانه ایرانی به اسناد تاریخی مراجعه کنند

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که پایان نامه فوق لیسانس بنده در خصوص همین موضوع است، به استناد مدارک علمی در این زمینه اظهار نظر می‌کنم. در گذشته‌های دور از زمانی که اسم خلیج فارس بحر فارس بوده است، در تاریخ عرب و در تمام نسخ قدیمی بغداد که یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های دنیا در بغداد بوده است، تصریح شده است که تمام خلیج فارس متعلق به ایران است. خود کشورهای غربی نیز زمانی که دریاسالار اسکندر برای بررسی دریاها و جغرافیا به منطقه وارد می شود اعتراف می‌کنند که کل جزایر خلیج فارس متعلق به ایران است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مدارک باستان شناسی نیز بر این موضوع تاکید دارد؛ چراکه کل آثاری که در جزایر خلیج فارس پیدا شده است، دال بر سکونت ایرانی‌ها در این جزایر بوده است. حتی جزایری که امروز برخی از عرب‌های منطقه ساکن هستند، متعلق به ایران بوده است. زمانی که بحرین به اشغال در می آید، ناوگان دریایی ایران به کمک یمن آن را آزاد می‌کنند. تعداد زیادی از ایرانیان نیز در همانجا می مانند.

شورای همکاری خلیج فارس بازیچه دست کشورهای غربی نشود

وی در ادامه تاکید کرد: ادعاهای اروپایی ها به همراه شورای همکاری خلیج فارس برای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی کاملا یک موضوع سیاسی است و صرفا در راستای فشار به جمهوری اسلامی ایران است. همه کشورها بهتر از عرب ها می‌دانند که این جزایر متعلق به ایران است. به نظر بنده صرفا خودشان را خسته می‌کنند. یک نکته نیز به شورای همکاری خلیج فارس می گویم که بازیچه دست غربی ها و آمریکایی ها نشوند. این ها سال ها است که در منطقه به دنبال ایجاد تنش و تفرقه هستند. حدود 90 سال پیش  از تنش های قومی استفاده کردند تا بین کشورهای مسلمان منطقه تنش ایجاد کنند.

وی افزود: خود انگلیسی ها اعتراف می‌کنند که ما سال ها برای ایجاد تنش تلاش کردیم تا بتوانیم در منطقه تفرقه ایجاد کنیم. سپس از  تفرقه‌های مذهبی اهداف خود را پیش بردند. غربی ها از 100 سال پیش تا به امروز راه حضور در منطقه و بهره برداری از خلیج فارس را تفرقه دیده و دنبال کرده‌اند. ایرانی ها غربی ها را از خلیج فارس بیرون کردند. همواره ایرانیان در طول تاریخ حافظ خلیج فارس بودند. مدارک تاریخی که در کتابخانه های امارات و بغداد است این موضوع را تایید می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای عربی منطقه تحت تاثیر راهبرد غربی ها هستند. راهبردی که از سال ها گذشته برای ایجاد تفرقه پیش گرفته شده است. کشورهای عربی منطقه نباید تحت تاثیر غرب برای تنش افزایی در منطقه قرار بگیرند. قطعا این راهبرد نیز به نتیجه ای نخواهد رسید و هیچ کس نمی تواند یک وجب از خاک ایران را جدا کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072922054
  • خبرنگار : 71560