تداوم حملات اشغالگران به غزه/ شهادت یک کودک در النصیرات

جنگ غزه در بحبوحه تداوم کشتارهای اشغالگران صهیونیست‌ و ادامه محاصره مناطق شمال نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هشتادمین روز خود شده است که منابع خبری از شهادت یک کودک فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر در پی حمله توپخانه‌ای اشغالگران در غرب «النصیرات» در مرکز نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی اعلام کردند که توپخانه رژیم اشغالگر غرب النصیرات را هدف قرار داد که در نتیجه آن یک کودک شهید و چند تن از شهروندان فلسطینی مجروح شدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، این منابع همچنین اعلام کردند که اشغالگران چندین منزل شهروندان فلسطینی در منطقه «الفالوجا» واقع در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تخریب کردند؛ همزمان جنگنده‌های رژیم اشغالگر حملات دیگری را به خیابان غزه در جبالیا البلد انجام دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین زمین کشاورزی در نزدیکی «بیاره حلاوه» در منطقه «الزرقا» واقع در محله «التفاح» در شرق شهر غزه را هدف قرار دادند.

در حالی که بیش از ۲ هفته است که محاصره شمال غزه ادامه دارد، ارتش اشغالگر حملات هوایی و زمینی به استان شمالی نوار غزه به ویژه در اردوگاه جبالیا را که عملیات نظامی در آن متمرکز است، گسترده‌تر کرده است. روز جمعه ارتش اشغالگر «تیپ گفعاتی» را برای پیوستن به لشکر «۱۶۲» واقع در منطقه عملیاتی در جبالیا تحت فشار قرار داد که حکایت از قصد آن برای گسترش عملیات دارد.

ارتش اشغالگر همچنین شبکه ارتباطی و اینترنت را از استان شمالی نوار غزه قطع کرد که حماس آن را تلاشی برای «انزوا و آواره کردن فلسطینی‌ها در آنجا و تلاشی برای پنهان کردن جنایات ارتکابی توسط اشغالگران» اعلام کرد. این در حالی است که ده‌ها هزار شهروند همچنان در داخل خانه‌های خود در اردوگاه جبالیا و اطراف آن محبوس هستند و از رفتن به نوار غزه خودداری می‌کنند، درحالیکه ارتش اشغالگر از زمان آغاز حمله زمینی به آنها دستور تخلیه داده است.

تانک‌های رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) وارد شمال نوار غزه شده و از دروازه بیمارستان اندونزی در منطقه شیخ زاید عبور و اقدام به محاصره این بیمارستان و تخریب قسمت‌هایی از آن کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین برای سومین بار بیمارستان «العوده» را هدف قرار دادند و درنتیجه آن تعدادی از کادر پزشکی زخمی شدند.

همزمان با بمباران منازل و پناهگاه‌ها، تخریب و به آتش کشیدن محله‌های مسکونی و نیز ممانعت از ورود آب و غذا به این منطقه صدها تن درنتیجه تعطیلی کادر درمان و دفاع مدنی درپی هدف قرار دادن آنها یا ممانعت از انجام وظایفشان شهید و زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی با تجهیزات نظامی خود اقدام به محاصره پناهگاه‌ها کرده است و فلسطینیان قبل از خروج از پناهگاه تحت بازرسی قرار می‌گیرند.‌

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و بیش از ۲ هفته است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۵۱۹ شهید و ۹۹ هزار و ۶۳۷ زخمی رسیده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072922035
  • خبرنگار : 71588