۲۰ ماهواره «وان‌وب» با موشک شرکت «اسپیس‌ایکس» پرتاب شدند

شرکت «اسپیس‌ایکس» مجموعه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی شرکت «وان‌وب» را امروز ۲۰ اکتبر به مدار زمین فرستاد.

به گزارش ایسنا، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) امروز ساعت ۱:۱۳ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۸:۴۳ صبح به وقت ایران)، جدیدترین گروه از ماهواره‌های V1 شرکت «وان‌وب»(OneWeb) را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) پرتاب کرد.

به نقل از اسپیس، اولین مرحله فالکون ۹ طبق برنامه‌ریزی به زمین بازگشت و حدود هشت دقیقه پس از پرتاب فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این هفتمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود. مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل ۲۰ ماهواره به مدار پایین زمین ادامه داد تا اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آنها را ۵۹ دقیقه پس از بلند شدن مستقر کند.

«اوا برنکه»(Eva Berneke) مدیرعامل وان‌وب گفت: این اولین پرتاب ماهواره از زمان ادغام «یوتلست»(Eutelsat) و وان‌وب است. ما در سالهای آینده ماهواره‌های بیشتری را پرتاب خواهیم کرد. ما می‌خواهیم در اکوسیستم مخابراتی ادغام شویم. ماهواره‌ها جایگاه جالبی در اکوسیستم‌های ارتباطی کلی دارند که در آن، شرکت‌های مخابراتی مانند پسران بزرگ کلاس هستند و ماهواره همیشه بخش کوچک‌تری خواهد بود.

پرتاب ماهواره‌های وان‌وب توسط اسپیس‌ایکس در ۲۰ می ۲۰۲۳، شبکه ماهواره‌ای این شرکت را به ۶۳۴ ماهواره رساند. در آن زمان، وان‌وب گفت که گروه جدید شامل ۱۶ ماهواره برای جهانی شدن خدمات آنها کافی است.

مقامات این شرکت در آن زمان اظهار داشتند: وان‌وب در مسیر ارائه پوشش جهانی در سال جاری قرار دارد و در حال حاضر در حال افزایش خدمات برای مشتریان خود در سراسر جهان است. وان‌وب با افزودن ماهواره‌هایی که با این پرتاب مستقر شده‌اند، انعطاف‌پذیری را در صورت فلکی افزایش می‌دهد و خدمات خود را به پایگاه روبه‌رشد مشتریان سازمانی و دولتی خود می‌رساند.

پیش از آن تلاش نیز اسپیس‌ایکس سه مجموعه از ماهواره‌های وان‌وب را در گروه‌های شامل ۴۰ ماهواره به آسمان فرستاده بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: فضا
  • کد خبر: 1403072921990
  • خبرنگار : 71604