خلیل الحیه: هدف نتانیاهو کوچاندن ساکنان غزه و کشتار آن‌هاست نه آتش‌بس

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف کوچاندن ساکنان غزه و کشتار آنها در توافق آتش‌بس کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس درباره کشتاری که صبح امروز (یکشنبه) در منطقه بیت لاهیا توسط نیروهای رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، گفت: فلسطینی‌ها در جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون در معرض شنیع‌ترین عملیات کوچاندن به دست ارتش نازی رژیم اشغالگر هستند. این رژیم در چارچوب «طرح ژنرال‌ها» آنها را مجبور می‌کند تا از خانه‌هایشان مهاجرت کنند.

خلیل الحیه در مصاحبه با الجزیره تاکید کرد: حماس با چیزی که به نفع فلسطینی‌ها باشد مخالفت نمی‌کند و خواهان توقف تجاوز و تبادل اسرا است. در حالی که کابینه فاشیست بنیامین نتانیاهوی جنایتکار خواهان آتش بس نیست. تمام جهان می‌دانند که نتانیاهو خواهان توقف جنگ نیست و می‌دانند که توافق در واقع آماده و اجرای آن در گرو توقف تجاوز است.

خلیل الحیه تاکید کرد: کشتارهای جمعی که در حال حاضر به دست ارتش رژیم اشغالگر اتفاق می‌افتد جنگ را به روزهای نخست آن باز می‌گرداند. ما از کشورهای عربی و مسلمان می‌خواهیم در مقابل این کشتار جمعی بایستند. رژیم اشغالگر مردم را وادار به خروج از بیت‌حانون و جبالیا و رفتن به سمت بیت لاهیا کرد و بعد در مقابل چشم و گوش جهان در یک عملیات کوچاندن هدفمند ساکنانی که به سرزمین خود پایبند هستند، آنها را بمباران کرد.

این رهبر حماس گفت: ما از تمام ملت‌های عربی به ویژه اردن و کرانه باختری می‌خواهیم فورا برای دفاع از غیرنظامیان بی‌گناه اقدامی اتخاذ کنند. باید مردم در هر مکانی به خیابان‌ها بیایند و در مقابل سفارت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا تحصن کنند تا این دو را مجبور به توقف این کشتارها کنند. آمریکا و کشورهای غربی که همچنان به حمایت از این کشتارها ادامه می‌دهند باید اقدامات فوری را برای توقف تجاوزات علیه فلسطینی‌ها در شمال غزه اتخاذ کنند.

وی افزود: حماس امیدوار است که فریادش در میان مسئولان سیاسی و حزبی، سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه عرب گوش‌های شنوایی داشته باشد. جنبش حماس نمی‌تواند ساکت بماند در حالی که ملتش کشته می‌شود بدون اینکه جهان کاری کند.

وی گفت: دشمن صهیونیستی و دولت آمریکا از مدت‌ها پیش می‌گویند که جنگ به پایان رسیده در حالی که واقعیت اینطور نیست. ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و کسی که حرف ما را می‌شنود نیز باید به نقش انسانی، ملی، عربی و اسلامی خود عمل کند. رژیم اشغالگر اجرای طرح ژنرال‌ها را انکار می‌کند تا در معرض انتقادهایی از سوی کشورهایی قرار نگیرد که به خوبی می‌دانند این طرح چه طرحی است اما در عین حال نیز این طرح را با کشتار، محاصره و کوچاندن اجرا می‌کنند. همه جهان تصاویر شهدا و مجروحان را می‌بینند و می‌دانند که از زنان و کودکان هستند نه از نظامیان و ادعای رژیم اشغالگر درباره اینکه مبارزان مقاومت را هدف قرار می‌دهد، درست نیست.

نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز مرتکب کشتاری در منطقه بیت لاهیا شدند که منجر به شهادت ۷۳ غیرنظامی شد. ارتش رژیم صهیونیستی طی دو هفته اخیر در راستای اجرای طرح ژنرال‌ها اقدام به کشتارهای گسترده و کوچاندن مردم شمال غزه کرده است. هدف از اجرای این طرح تخلیه شمال نوار غزه و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته است.

از سوی دیگر «محمود مرداوی» از رهبران حماس شنبه اعلام کرد شروط حماس برای آتش‌بس بعد از شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه تغییر نکرده است و به زودی رئیس جدید دفتر سیاسی حماس انتخاب خواهد شد.

مرداوی گفت: السنوار الگویی بی‌نظیر در همه مراحل و نقطه آغاز مبارزه فلسطینیان علیه رژیم اشغالگر است. این مسئله نشان می‌دهد که خون پاک شهید السنوار نفرینی برای صهیونیست‌های جنایتکار و همپیمانانشان تا روز قیامت خواهد بود. رژیم اشغالگر باید منتظر ضربات دردناک از غزه و کرانه باختری و تمام جبهه‌ها باشد، ما به خدا و یاری او ایمان داریم و به پایداری ملت خود تا پیروزی و آزادی یقین داریم.

وی با بیان اینکه شهید یحیی السنوار رهبر فرهیخته‌ای بود و برای همه همرزمانش در اسارت نوشته‌هایی مهم داشت، خاطرنشان کرد: شرایط جنبش حماس در خصوص مذاکرات آتش بس پس از شهادت یحیی السنوار تغییر نخواهد کرد. ما یک رهبر جدید برای حماس انتخاب خواهیم کرد و پس از آن هر پیشنهادی برای آتش بس را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: رئیس جدید دفتر سیاسی حماس با توجه به سازوکارهای سازمانی ما انتخاب می‌شود و شرایط فعلی ایجاب می‌کند که جانشین وی را در مدت زمان بسیار کوتاهی انتخاب کنیم و این یک روند طبیعی است و طولانی نخواهد بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403072921971
  • خبرنگار : 71516