برای نخستین بار در کشور؛

بندر امام خمینی (ره) طرح قرآنی بشری را میزبانی می‌کند

طرح قرآنی بشری برای نخستین بار در کشور در بندر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دوره قرآنی بشری با حضور استادان کشوری مجرب و توانمند و با شیوه آموزشی نوین و جذاب برای توانمندسازی تجوید و روخوانی مربیان قرآنی به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، ظرفیت این دوره فقط ۲۰۰ مربی است و از مزایای آن می‌توان به اعطای گواهی حضور، اعطای گواهی تربیت مربی قرآن ویژه قبول‌شدگان و ۱۶ ساعت دوره ضمن خدمت ویژه فرهنگیان اشاره کرد.

طرح قرآنی بشری آذر ماه امسال در بندر امام خمینی (ره) به انجام می‌رسد.

هدف اصلی این طرح سروسامان بخشیدن به امر قرائت قرآن براساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تاکنون است تا امر مهم قرائت قرآن از صورت یک فعالیت حاشیه‌ای که در گوشه مساجد و منازل تدریس می‌شود و گاهی هیچ پایه و اساس آکادمیک ندارد و دست‌اندرکاران آن مورد هیچ گونه ارزشیابی علمی قرار نمی‌گیرند خارج شده و به استانداردهای جهانی آن نزدیک شود و اهمیت و موقعیت ویژه خود را آن طور که شایسته یک نظام اسلامی است بیابد.

از جمله گزیده اهداف این طرح می‌توان به آموزش قرآن به سبک رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم اشاره کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072921966
  • خبرنگار :