همراهی اولیا از عوامل موفقیت در سیستم آموزشی است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت با بیان اینکه یکی از عوامل کلیدی در موفقیت هر سیستم آموزشی، همراهی و همدلی بین اولیا و مربیان است، گفت: همراهی اولیا و مربیان در مسیر رشد و تربیت کودکان مانند دو بال قوی، مدرسه را به سوی قله‌های ترقی و تعالی هدایت می‌کند.

احمد پورکاظمی امروز، ۲۹ مهرماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولیا و دانش‌آموزان، امروزه شاهد پیشرفت‌های شگرف در حوزه تعلیم و تربیت هستیم اما مهم‌ترین ستون این ساختمان مقاوم و پیشرفته، همراهی و همدلی است.

وی افزود: انجمن اولیا و مربیان، پل ارتباطی بین مدرسه و خانواده بوده که به عنوان یک نهاد مهم و کارآمد، نقش برجسته‌ای در ارتباط دو سویه بین خانواده و مدرسه ایفا می‌کند. مطالعات متعدد علمی و کتب روز دنیا به وضوح نشان داده مشارکت فعال اولیا در فعالیت‌های مدرسه به طور مستقیم بر عملکرد و پیشرفت دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

پورکاظمی افزود: بر اساس تحقیقات علمی و کتب روز دنیا، مشارکت فعال اولیا در فعالیت‌های مدرسه به طور مستقیم بر عملکرد و پیشرفت دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد، اولیا با حضور فعال خود در انجمن اولیا و مربیان، به عنوان شریک راهبردی مدرسه می‌توانند در تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی و پرورشی نقش مهمی ایفا کنند و به ارتقای کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان محفلی با ارزش برای ارتباط دو سویه بین اولیا و مربیان است، گفت: در این محفل مربیان می‌توانند با آگاهی از نیازها و نگرانی‌های اولیا، برنامه‌های آموزشی و پرورشی را با انعطاف و حساسیت بیشتری تدوین کنند. از سوی دیگر اولیا هم با اطلاع یافتن از برنامه‌های مدرسه می‌توانند به طور موثرتری در مسیر تربیت و رشد فرزندان خود کمک کنند.

پورکاظمی بیان کرد: حضور فعال و پویای اولیا در انجمن اولیا و مربیان، مدرسه را به فضایی گرم و صمیمی و همچنین محیط تربیت را به مکانی مناسب برای رشد و تعالی کودکان تبدیل می‌کند لذا با همراهی و همدلی می‌توانیم آینده‌ای درخشان برای نسل فردا بسازیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072921961
  • خبرنگار : 50042