کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه از مطالبه‌گری پلیس از دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تصادفات درون‌شهری کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با تشریح اقدامات انجام گرفته در قرارگاه کاهش تصادفات کرمانشاه، اظهار کرد: در این قرارگاه که از زمستان سال گذشته به ریاست فرماندهی انتظامی استان و با حضور دستگاه‌های مختلف شامل استانداری، شهرداری، توزیع برق و... راه اندازی شده، اقدامات خوبی در جهت کاهش تصادفات رانندگی در داخل شهر کرمانشاه انجام گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بازدید میدانی اعضای قرارگاه از معابر شهری به منظور شناسایی معایب این معابر را یکی از اولویت‎‌های اصلی این قرارگاه عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹ مورد بازدید میدانی از معابر درون شهری کرمانشاه انجام گرفته که در پی آن اصلاحاتی در برخی از معابر شهری کرمانشاه صورت گرفته است.

حیدری اضافه کرد: پس از اینکه نواقص مربوط به گره ترافیکی میدان آناهیتا کرمانشاه شناسایی و اصلاحات هندسی لازم برای رفع این نواقص انجام شد، در میدان نیایش شهر کرمانشاه نیز مشابه همین اقدام صورت گرفته است.

وی در ادامه از ایمن‌سازی بزرگراه امام خمینی(ره) در محدوده ده‌پهن به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در قرارگاه کاهش تصادفات شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: این بخش از بزرگراه امام خمینی(ره) نیز مشکلاتی داشت که منجر به بروز حوادث رانندگی زیادی می‌شد که امیدواریم با ایمن سازی مسیر دیگر شاهد بروز حوادث ترافیکی در این قسمت از شهر نباشیم.

حیدری با بیان اینکه با تامین روشنایی تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی هم در جهت کاهش تصادفات در این محدوده اقدام شده، افزود: همچنین ایمن‌سازی بیش از پنج منطقه پرحادثه را در کمربندی‌های غربی و شرقی و ورودی شهر کرمانشاه از سمت بیستون داشته‌ایم.

تامین روشنایی میدان آزادی، ساماندهی پل آبشوران و... از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در جهت کاهش تصادفات درون شهری کرمانشاه بود که حیدری از آنها یاد کرد.

حیدری با اشاره به ورود قرارگاه کاهش تصادفات به حوزه هوشمندسازی ایستگاه‌های پلیس راهور، گفت: این ایستگاه‌ها مجهز به مرکز مانیتورینگ شده‌اند و با استفاده از تصاویر دریافتی از دوربین‌های این ایستگاه‌ها بر معابر شهری اشراف دارند.

حیدری ادامه داد: نتیجه اقدامات صورت گرفته در قرارگاه کاهش تصادفات کرمانشاه تسهیل عبور و مرور و افزایش ایمنی تردد در شهر کرمانشاه را به همراه داشته، به نحوی که بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه نخست امسال  تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی در شهر کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

 وی با درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای پای کار بودن در حوزه شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی داخل شهر، افزود: مطالبه‌گری پلیس با استفاده از ظرفیت قرارگاه کاهش تصادفات از دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تصادفات درون شهری در کرمانشاه ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072921907
  • خبرنگار : 50180