طی ۶ ماه نخست امسال ثبت شد

کاهش ۲۱ درصدی تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از کاهش ۲۱ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در استان خبرداد و گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۵ نفر در حوادث ناشی از کار فوت شدند که همگی مرد هستند.

دکتر علی عباسی ۲۹ مهر در گفت‌وگویی با رسانه‌ها با بیان اینکه از کل تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار ۴۴  نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۲۳ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار، برق گرفتگی  با ۲۱ مورد، جسم سخت با ۱۰ و سایر موارد با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر این حادثه قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین و شهریور ماه و کمترین آن با ۶ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

این مسئول با اعلام اینکه طی این مدت شهرستان‌های بابل با ۸، آمل ۷، نوشهر و قائمشهر هر کدام با ۶ فوتی به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های نکا، عباس آباد، رامسر، تنکابن، میاندورود و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

سنین۵۱ تا ۶۰ سال بیشترین فوتی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان حوادث ناشی از کار در استان را مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۱ فوتی اعلام کرد و افزود: سنین بیش از  ۶۱سال با ۶ فوتی کمترین آمار طی این ۶ ماه گزارش شده است.

افزایش ۱۱ درصدی مصدومین حادثه کار

عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی مدت ذکر شده، امسال ۴۵۷ مورد (۴۳۴ مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران؛ عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072921895
  • خبرنگار :