مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات:

طرح سرشماری کشاورزی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تأثیر بسیاری دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات لازمه برنامه‌ریزی صحیح در حوزه بخش کشاورزی را داشتن اطلاعات و آمار به روز دانست و گفت: نداشتن اطلاعات و آمار دقیق برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند.

هادی ساربان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به طرح سرشماری عمومی کشاورزی که از چند روز دیگر آغاز می‌شود، گفت: درخواست داریم کشاورزان از ارائه آمار به افراد فاقد کارت شناسایی معتبر پرهیز کنند

وی افزود: با توجه به اینکه از آخرین آمار و سرشماری عمومی کشاورزی ۱۰ سال می‌گذرد و آمار نیز طی این سال‌ها تغییراتی داشته است برای همین از آبان ماه نیز مجدد سرشماری عمومی کشاورزی توسط مرکز آمار ایران انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات با اشاره به اینکه در همین راستا از تمامی بهره‌برداران و کشاورزان تقاضا می‌شود با مأموران سرشماری که دارای کارت شناسایی با مهر برجسته هستند همکاری لازم را داشته باشند، افزود: بدون شک داشتن اطلاعات و آمار و ارقام دقیق در تصمیم‌گیری‌های شهرستان‌ها به خصوص کلان کشور تأثیر بسیاری دارد.

وی سطح زیر کشت باغات شهرستان را ۲۷ هزار و ۶۰۰ هکتار و مزارع را ۱۱۷۱ هکتار اعلام کرد و اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد از جمعیت این شهرستان بهره‌بردار تولید پسته هستند.

شهرستان مه‌ولات با سطح زیر کشت ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات پسته، ۱۲۰۰ هکتار باغات انار و ۳۲۰۰ هکتار مزارع زعفران توانسته مقام اول تولید و سطح زیر کشت محصول پسته و مقام هفتم زعفران را در خراسان رضوی به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072921881
  • خبرنگار : 30147