امام جمعه یزد:

آموزش و پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز جامعه تربیت کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اهتمام آموزش و پرورش به موضوعات تدین، تفکر و تعقل دانش‌آموزان، گفت: باید تربیت نیروی انسانی به نحوی انجام شود بتواند نیاز آینده جامعه را مرتفع سازد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» شامگاه شنبه ۲۸ مهرماه در سیصد و سی و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از زحمات استاندار قبلی یزد و آروزی توفیق برای استاندار جدید، اظهار کرد: نباید تمام هم و غم مجموعه آموزش و پرورش استان فقط صدرنشینی در قبولی کنکور و ارتقای علمی دانش آموزان باشد و از مقوله معنوی و دینی آنها مغفول بمانیم.

وی گفت: باید هم خود و هم مخاطبان خودمان که در آموزش و پرورش شامل دانش‌آموزان می‌شود را در مسیر حق هدایت کنیم و تربیت نیروی انسانی به نحوی انجام شود بتواند نیاز آینده جامعه را مرتفع سازد.

نماینده ولی فقیه در استان دغدغه‌مندی آموزگاران در این رابطه را خواستار شد و افزود: متاسفانه آموزش و پرورش ما با حربه غربی‌ها از یکصد سال قبل از حیث تدین، تفکر و تعقل دانش‌آموزان دچار غفلت شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به دلیل کم توجهی به مقوله تفکر در دانش‌آموزان و حتی دانشجویان، شاهد بیشترین بیکاران در حوزه فارغ التحصیلان هستیم.

وی بر لزوم تعقل و بصیرت افزایی دانش آموزان که در سنین رشد قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که آموزش و پرورش با ایجاد اتاق‌های فکر، استعدادهای نهفته در دانش اموزان را شکوفا و در جهت آینده بهتر ایران پرورش بدهند.

اهتمام جمعی برای شناسایی و جذب بازماندگان تحصیلی  

«محمدرضا بابایی» استاندار یزد هم با بیان این که مفتخر به جایگاه آموزش و پرورش استان در کشور هستیم، اظهار کرد: البته نباید بسیاری از مطالب در این حوزه نیز نباید مغفول بماند که قطعاً شورای آموزش و پرورش استان مکان خوبی برای طرح و بررسی این موضوعات است.

وی اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش را تربیت منابع انسانی مورد نیاز کشورمان خواند و با اشاره به اهمیت این حوزه، گفت: یک انسان دانا و دانشمند و فکور می‌تواند یک جامعه نابود شده را بهتر از قبل بسازد.

استاندار تاکید کرد: باید به ابعاد مختلف حوزه تربیت بهترین نیروهای انسانی اهتمام لازم را داشته باشیم چرا که خداوند نیز بر مراقبت در این حوزه تاکید دارد.

بابایی ضمن قدردانی از برگزاری خوب آیین بازگشایی مدارس در استان و همچنین تربیت هفته تربیت بدنی، از دستگاه‌های همکار در حوزه شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خواست تا مساعدت لازم در این زمینه را با آموزش و پرورش داشته باشند.

پرداخت به موقع حق التدریس معلمان در سال جاری

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ابتدای این نشست، اظهار کرد: هر ساله برای شروع سال تحصیلی جدید در قالب طرح مهر، اقداماتی را دنبال می‌کنیم که امسال با توجه به تجربه سالیان گذشته، بهترین سال تحصیلی در استان آغاز شد به طوری که خوشبختانه با تدابیری که از قبل اندیشیده شد، در سال تحصیلی جدید با کسری نیروی معلم مواجه نبودیم.

وی با بیان این که امسال حق التدریس همکاران به موقع پرداخت خواهد شد، افزود: خوشبختانه در روزهای اخیر میزبانی سیزدهمین جشنواره کشوری نوجوانان سالم و یاریگر زندگی در بخشهای خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور در یزد را شاهد بودیم که مورد رضایت و بازخوردهای خوبی بود و از این حیث مقرر شد دبیرخانه این جشنواره به یزد واگذار شود.

رحیمی‌نژاد گفت: در این جشنواره یک هزار و ۶۴۳ اثر برگزیده کشوری شرکت داشت که در نهایت ۲۲۰ اثر به عنوان برگزیده کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با بیان این که در سال‌های گذشته به دلیل صدرنشینی چندین ساله دانش اموزان یزدی در قبولی کنکور سراسری گاهاً موفقیت در تست‌زنی به عنوان عامل این قبولی‌ها ذکر می‌شد ولی نمرات امتحان نهایی خردادماه امسال نشان داد که دانش‌آموزان یزدی از بار عملی بالایی نیز برخوردار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: بر همین اساس میانگین نمرات امتحان نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خردادماه امسال دانش‌آموزان یزدی نشان داد که نمرات یزدیها نسبت به میانگین کشوری، بیش از دو نمره بالاتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه میانگین نمرات پارسال دانش‌آموزان استان در خردادماه ۱۲.۳ بوده که امسال به ۱۳.۲۷ افزایش یافته است.

رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه شناسایی و جذب و نگهداشت دانش آموزان بازماندگان از تحصیل در استان، ‌تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در استان پیرامون این موضوع صورت گرفته و پوشش بالاتری را نسبت به میانگین کشوری در استان شاهدیم به طوری که تعداد بازماندگان تحصیلی واقعی در استان حدود ۲۰۰ نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به برخی از چالش‌های موجود در این حوزه نیز اشاره و پیشنهاداتی در این باره برای اقدام به موقع برای شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده، ارائه کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072921879
  • خبرنگار : 50214