تشریح جزئیات رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ از زبان امیر دریادار تاجدینی

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ جزئیات رزمایش مذکور را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار دوم مصطفی تاجدینی در ارتباط مستقیم با برنامه سلام که از شبکه خبر پخش شد، در تشریح جزئیات رزمایش مذکور گفت: جلسات تخصصی و توجیحی روز گذشته به خوبی انجام شد. یگان‌های شرکت کننده و ناظران برای هماهنگی‌های بیشتر در این جلسات شرکت کردند. از امروز صبح یگان‌های شناور به دریا عزیمت کردند و تحت کنترل عملیاتی فرمانده تاکتیکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یگان‌ها بعد از قرار گرفتن تحت فرماندهی تاکتیکی به انجام تمرینات متعدد تخصصی می‌پردازند و بعد از ارتباط بین اتاق‌های عملیات و فرم‌آب شدن به شرق تنگه هرمز عزیمت می‌کنند و در آنجا سناریوهای مختلفی طراحی شده است. این رزمایش ذیل کمیته امنیت دریایی طراحی و عملیاتی می‌شود و اولین و مهمترین بخش رزمایش چالش امنیتی است.

وی افزود: زمانی که یکی از ناوهای‌مان در این منطقه دچار مشکل امنیت شود ناوگان جمهوری اسلامی به همراه سایر یگان‌های حاضر در منطقه پس از اینکه ام آر سی سی مرکز تجسس و نجات این مسوولیت را به ناو جماران واگذار می‌کند، ناو سرفرماندهی این مدیریت را مدیریت و فرماندهی می‌کند و سایر یگان‌ها و یگان‌های شناور از یگان‌های پروزای نیز به خدمت گرفته می‌شوند تا هم اطفاء حریق و نجات جان پرسنل کشتی انجام شود.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ گفت: گروه دیگری از شناورها به سمت ماموریت بعدی که همان کنترل لکه نفتی است، عزیمت می‌کنند و با مهار کردن و جمع‌آوری لکه‌های نفتی جلوی یک فاجعه زیستی را می‌گیرند

دریادار تاج‌الدینی ادامه داد: در مرحله بعد فتو اکس، رژه انجام می‌شود که نمادی از هماهنگی و همدلی بیشتر نیروهاست.همانطور که برنامه‌های روز اول را با صلابت و در هماهنگی کامل به انجام رساندیم برنامه‌های روز دوم رزمایش را که همان هم‌افزایی، همدلی و همراهی کشورهای حاشیه اقیانوس هند است را عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به تفاوت رزمایش جاری با رزمایش‌های گذشته گفت: رزمایش‌های متعددی از جمله رزمایش‌های سه‌جانبه با کشورها را برگزار می‌کنیم. این رزمایش چهارمین رزمایشی است که ذیل گردهمایی آیوز و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است. شمال اقیانوس هند در انتقال انرژی و تجارت جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همین مسائل موجب شد اعلام کنیم که در رزمایش‌های‌مان، کشورهای منطقه نیز می‌توانند با همدلی، همراهی و همکاری بیش از پیش نسبت به برقراری امنیت در این آبراه حیاتی جهان با ایران همکاری کنند.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ تاکید کرد: ما نیاز به کشورهای فرامنطقه‌ای برای برقراری امنیت منطقه نداریم. امیدوارم این رزمایش با حضور سایر کشورها سال به سال گسترده‌تر و پررنگ‌تر برگزار شود. امیدوارم شاهد حضور کشورهای شمال اقیانوس هند و کشورهای منطقه در این رزمایش باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072921878
  • خبرنگار : 90089