رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه:

پیگیر راه‌اندازی مرکز جامع «سلامت بانوان» در کرمانشاه هستیم

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه از هدفگذاری برای راه اندازی مرکز جامع سلامت بانوان خبر داد و افزود: در صورتی که حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد، با راه‌اندازی این مرکز، تمام مراقبت‌های لازم از بانوان قبل، حین و بعد از بارداری بصورت متمرکز در این مرکز انجام می‌گیرد.

مسلم حدیدی در حاشیه بازدید نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه، از اجرای فاز توسعه این مرکز خبر داد و افزود: هدف نهایی ما راه اندازی یک مرکز جامع سلامت ویژه بانوان است و قطعا برای اجرایی کردن این برنامه به حمایت ویژه مسئولین استان نیاز داریم.

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز تمام مراقبت‌ها و اقدامات لازم قبل، حین و بعد از بارداری برای بانوان انجام می‌شود که گامی موثر در ارتقاء سلامت مادران و نوزادان محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر لزوم ارتقاء تجهیزات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: در این زمینه ۱۵ میلیارد تومان موافقت نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبادله شده و نیاز داریم که این مبلغ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شود.

تولد بیش از ۱۰۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه

خلیل جلیلی معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه هم با اشاره به شروع کار مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه از سال ۱۳۹۵، گفت: طی این سالها بیش از هزار نوزاد در این مرکز متولد شده است.

وی افزود: عمده مراکز درمان ناباروری برای افزایش درصد موفقیت بطور معمول شرایط سنی داشته و تا سن ۳۸ سال را پذیرش می‌کنند، اما در این مرکز بانوان تا سن ۴۸ سال هم پذیرش می‌شوند.

جلیلی با اشاره به درصد بالای موفقیت درمان ناباروری در این مرکز، گفت: درصد موفقیت درمانِ زوجین نابارور در این مرکز ۳۵ تا ۴۰ درصد است که برابر با استانداردهای ملی و بین المللی است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به لزوم ارتقاء تجهیزات مرکز درمان ناباروری، گفت: تجهیزات درمان ناباروری بطور معمول قیمت بالایی دارد، بنابراین برای ارتقاء و افزایش تجهیزات حتما نیاز به حمایت داریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072921864
  • خبرنگار :