توضیحات رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در خصوص ارائه تسهیلات اشتغالزایی

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان از ارائه تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان با محوریت رسته های شغلی خانگی، صنایع خلاق و فرهنگی در استان خبر داد.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا، از حضور این نهاد در کنار سایر دستگاه های متولی اشتغال مرتبط به جز ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صفدری در ادامه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان در سالیان گذشته بعنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری سایر دستگاه های متولی اقداماتی را جهت شکل‌گیری زیست بوم مشاغل خانگی آغاز کرده که امسال با اضافه شدن امکان تامین مالی محدود برای این زیست بوم می توان امید داشت تا در سالیان آتی به شرط تداوم این مسیر بتوان برخی از نیازهای مهم آن را برطرف کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: حضور پایدار و قوی محصولات تولید شده مشاغل خانگی در بازار، نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه ای نظیر حرکت در مسیر استانداردسازی فرآیندهای این زیست بوم در مراحل تامین، تولید و توزیع است تا بتواند هم موجبات کاهش هزینه فراهم شود و هم توان لازم را برای رقابت با محصولات مشابه موجود در بازار را به دست آورد.

صفدری تصریح کرد: لازم است تا دستگاه های متولی این امر با هم افزایی یکدیگر، سیاست‌گذاری‌های مناسب استانی را مطرح و مدنظر قرار دهند تا با ایجاد شبکه های ارزش محور به سمت اتحادیه‌های جدیدی، این مشاغل را هدایت کنند تا هم بازار خود را ایجاد کنند و هم در ادامه آن را توسعه و رشد دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان خاطرنشان کرد: این مسیر می تواند موجبات ارتقای فرهنگ کار را نیز در میان خانواده ها و نسل‌های آتی فراهم سازد و بستر لازم را برای مردمی سازی و نقش آفرینی مردم در حوزه های دیگر اقتصادی را تسهیل کند.

وی گفت: در راستای تجاری سازی مشاغل و اقتصاد دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، این آمادگی را دارد تا با هم افزایی سایر کارشناسان امر، طراحی زیست بوم خانگی را با شاخص های مدنظر استانی پیگیری کند.

صفدری افزود: تجربه سایر کشورها در بهبود محیط کسب و کارهای کوچک و متوسط در دنیا نشان می دهد واحدهای تولیدی کوچک مقیاس، چنانچه در دل شبکه های پویا در مسیر زنجیره های ارزش راهبری شوند می‌توانند هم اشتغال آفرینی خوبی را برای آن اقتصاد رقم بزنند و هم رشد اقتصادی مناسبی را برآورده سازند.

عضو کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان گفت: ظرفیت تامین منابع کنونی که توسط شبکه بانکی کشور در حال تامین است می تواند با رویکرد جدید فرصت های تازه ای را برای استان فراهم آورد.

وی تاکید کرد: امید است تا با همکاری یکایک دست اندرکاران، این زیست بوم بخصوص بانک ها و حل موانع تامین مالی متقاضیان مشاغل خانگی اعم از موضوع ضمانت و... بتوانیم رشد اقتصادی در این بخش را به شاخص مناسبی برسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: متقاضیان ایجاد اشتغال خانگی می توانند جهت استفاده، از تسهیلات جز ۳ بند ب تبصره ۲،  با کسب توانمندی‌های لازم در جهاددانشگاهی در مسیر دریافت مجوز فعالیت و کسب و کار قرارگرفته و از منابع تسهیلاتی که امسال با همراهی دو بانک مهر ایران و بانک گردشگری مشخص شده است، بهره‌مند شوند.

صفدری خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه « ‌تک » وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نوبت دریافت تسهیلات قرار بگیرند و جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز از طریق پیام رسان ایتا با شماره ذیل ۰۹۹۰۸۱۴۶۰۶۴ می توانند در ارتباط باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072921852
  • خبرنگار :