طرح‌های آبرسانی به ۸۴ روستای سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در پی نشست مردمی با حضور نماینده مردم حوزه خاش، تکمیل طرح آبرسانی به مجتمع ۷۲ روستایی چاه احمد و تعدادی از روستاهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا قاسمی در گفت وگو با ایسنا، در این باره بیان کرد: طی نشست‌ مردمی با حضور نماینده مردم شریف حوزه خاش، میرجاوه، تفتان، نصرت‌آباد، کورین و جمعی از اهالی و ریش‌سفیدان دهستان چاه احمد شهرستان تفتان، وضعیت آب شهر و روستاهای این مناطق بررسی و اجرای برخی از پروژه‌ها برای مردم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد تکمیل طرح آبرسانی به ۴ روستای مجموعه اسکل‌آباد و دهپابید در شهرستان خاش با اتصال مخازن و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ تا بهمن ماه انجام شود.

وی تأکید کرد: همزمان با این اقدام لازم است حفر دو حلقه چاه در منطقه کچ‌ گوهرکوه برای افزایش ظرفیت تأمین آب شهر نوک‌آباد و روستاهای اشاره شده صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به روستاهای شهرستان تفتان گفت: عملیات نقشه‌برداری و حفر چاه برای مجتمع ۷ روستایی کله شهتوت،  تجهیز چاه و اجرای ۳ کیلومتر خط انتقال برای بحرآباد نازیل نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به مجتمع روستایی چاه احمد در این شهرستان نیز بیان کرد: فاز یک و دو این مجتمع مشتمل بر ۷۲ روستاست که در این طرح تاکنون اجرای ۱۸۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ساخت ۱۰۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب انجام شده است.

قاسمی افزود: به منظور تکمیل این طرح و بهره‌مندی اهالی از آب شرب پایدار، اتصال خطوط انتقال به شبکه‌، ساخت حوضچه‌ها و حفر چاه جدید و کف‌شکنی باید انجام شود.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب برای تک تک شهرستان‌ها برنامه دارد که در صورت تزریق اعتبار مناسب ضمن سرعت گرفتن پروژه‌ها مردم نیز از ثمرات آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه مدون چهارساله می توان شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب پایدار را به بالای ۹۶ درصد رساند.

علیرضا قاسمی افزود: برای تحقق این مهم به حدود ۲۷ همت اعتبار نیاز است، اجرایی شدن برنامه های بخش فاضلاب نیز به حدود ۹ همت اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: در بخش روستایی به استناد بند ج تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آبرسانی به تعداد ۱۶۰۰ روستای فاقد یا دچار تنش آبی برای الحاق به طرح ملی روستایی برآورد و پیگیر تصویب آن در مراجع ذیصلاح هستیم.

وی گفت: از ۵ هزار و ۵۹۴ آبادی این استان ۳۲۴۴ روستا دارای تأسیسات آبرسانی هستند و حدود ۹۰۰ روستای فاقد یا دچار تنش آبی نیز به صورت سیار و با تانکر آبرسانی انجام می‌شوند که سهمیه هر نفر در روز ۱۵ لیتر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072921845
  • خبرنگار :