معصومی: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد نقش کلیدی در تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد دارد

رئیس فراکسیون کارآفرینی، رفع موانع تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تدوین و اجرای سیاست‌های حمایتی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و کاهش وابستگی به منابع دولتی گفت: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات مالی، کاهش هزینه‌های تولید و اصلاح نظام مالیاتی، شرایط بهتری را برای فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی فراهم کند.

سید کریم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعیین رشد ۸ درصدی اقتصاد به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم پیشرفت بر اهمیت دستیابی به این میزان رشد اقتصادی با توجه به تأکیدات رهبری به عنوان یک هدف راهبردی تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به این رشد، باید برای بخش خصوصی اهمیت ویژه‌ای قائل شد و از ظرفیت‌های آنها برای رهایی از مشکلات اقتصادی بهره‌ برد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه «تقویت بخش خصوصی و رفع موانع حقوقی و قانونی، کاهش بروکراسی و تسهیل فرآیندهای کسب‌وکار از الزامات اصلی برای دستیابی به هدف اقتصادی برنامه هفتم توسعه است»، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و پیشران‌های اقتصادی نظیر صنعت، کشاورزی و فناوری‌های نوین، نقش کلیدی در تحقق رشد ۸ درصدی دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین و اجرای سیاست‌های حمایتی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و کاهش وابستگی به منابع دولتی، عنوان کرد: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات مالی، کاهش هزینه‌های تولید و اصلاح نظام مالیاتی، شرایط بهتری را برای فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی فراهم کند. تقویت تعامل میان دولت و بخش خصوصی می‌تواند منجر به بهبود فضای کسب‌وکار، افزایش تولید و صادرات و ایجاد اشتغال پایدار شود و در نهایت به رهایی از بسیاری از مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم کمک کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072921842
  • خبرنگار : 71489