استاندار گیلان:

صادرات مبنای توسعه یافتگی است

استاندار گیلان، با بیان اینکه صادرات مبنای توسعه یافتگی است، گفت: توسعه و پیشرفت کشور با کمک صادرات تحقق می‌پذیرد.

هادی حق شناس عصر امروز، ۲۸ مهرماه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان، پس از استماع تعدادی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی استان، اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها در حوزه صادرات جهت اجرای آن در گمرکات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات مبنای توسعه یافتگی است، گفت: توسعه و پیشرفت کشور با کمک صادرات تحقق می‌پذیرد.

استاندار گیلان با اشاره به در هم تنیدگی زندگی بشر با صنعت و تکنولوژی، اضافه کرد: زندگی بشر به طور عجیبی با تکنولوژی و صنعت روز گره خورده است و باید خودمان را با علم روز وفق دهیم.

حق شناس در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر کشور در ابعاد صنعتی و اقتصادی، افزود: در کنار تحریم‌های ظالمانه اقتصاد و صنعت ایران دارای بنیه قوی است و این مهم به دلیل نیروی انسانی قوی است.

وی با بیان اینکه ایران با نقطه مطلوب در حوزه صادرات فاصله دارد، گفت: برخی اشکالات مدیریتی و درون سازمانی سبب شده تا صادرات به معنای واقعی خود محقق نشود.

استاندار گیلان با بیان مشکلات صادرات و تولید باید مسئله به مسئله حل شود، اضافه کرد: حل بسیاری از مشکلات و مسائل تولید ریشه ملی دارد که می توان با دسته بندی استانی این مسائل را در سطح کشور پیگیری کرد.

حق شناس با تاکید بر لزوم حل مسائل تولید و اشتغال افزود: ابتدا مسائل در مدیریت گیلان حلاجی و مورد بررسی قرار گیرد و اگر حل نشد از طریق نگاه ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کوتاهی در حوزه تولید و اقتصاد پذیرفته نیست، گفت: بخشی از مسائل تولید، اقتصاد و صادرات گیلان باید در داخل استان حل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از حد موجود است، اضافه کرد: مقصرین اصلی ضعف در تولید و صادرات پشت میزنشین ها هستند.

حق شناس با تاکید بر لزوم گرایش تولید و صنعت به سمت مصرف انرژی‌های نو، ادامه داد: جلوی تلفات ناشی از هدررفت انرژی در کشور و گیلان باید گرفته شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بی نظیری در واردات انرژی‌های نو است، یادآور شد: تولید و صنعت باید به سمت مصرف انرژی‌ها و تکنولوژی‌های نو برود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072821800
  • خبرنگار :