بر اساس نظام رتبه بندی تایمز اعلام شد

کسب رتبه ۱۲ دانشگاه گلستان در بین دانشگاه‌های کشور

دانشگاه گلستان موفق به کسب رتبه ۱۲ در نظام رتبه بندی معتبر تایمز در بین دانشگاه های ایران شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ با تلاش دفتر همکاری‎ های علمی بین ‎المللی معاونت پژوهش و فناوری، دانشگاه گلستان استانداردهای لازم جهت نظام رتبه ‎بندی تایمز را کسب کرد.

بر پایه ویرایش جدید رتبه‌بندی دانشگاه های جهان توسط نظام رتبه بندی تایمز که در اکتبر سال ۲۰۲۴ منتشر شده است، دانشگاه گلستان موفق شد در میان تمام دانشگاه های جهان رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را کسب کند.

همچنین در مقیاس ملی، مقام دوم در میان دانشگاه های جامع کشور و رتبه هفتم در میان دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دست آمد.

این رتبه بندی در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی انجام شده است که دانشگاه گلستان در معیار آموزش امتیاز ۲۱.۷، محیط پژوهشی ۱۳.۳، کیفیت پژوهش‎ ها ۷۹.۷، درآمد صنعتی۲۴.۲ و چشم ‎انداز بین‎ المللی ۶۱.۶ را کسب کرده است.

در میان دانشگاه های ایرانی، دانشگاه گلستان از نظر معیار «کیفیت پژوهش‎ ها» در رتبه دوم و از منظر «چشم ‎انداز بین‎ المللی» رتبه اول را داراست.

گفتنی است در میان تمام ۸۵ دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارزیابی شده، دانشگاه گلستان در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است. شایان ذکر است دانشگاه گلستان در اولین سال حضور در این نظام حایز رتبه‎های چشمگیری در کل دانشگاه های جهان و نیز در کشور ایران و در میان دانشگاه های جامع ایران شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072821795
  • خبرنگار : 50604