اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از وقوع چندین فقره قتل تا رهایی گروگان

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های جمعی قرار داده شده است، اخباری نظیر وقوع چندین فقره قتل، آزادی گروگان، دستگیری سارقان، کشف موتورسیکلت‌های قاچاق و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی لارستان امروز، ۲۸ مهرماه گفت: فردی که به علت اختلافات ملکی مردی ۵۱ ساله را به قتل رساند در همان مکان دستگیر شد.

سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ظهر امروز ۲۸ مهرماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل با اسلحه در جلو دادگاه جویم لارستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران سریعا به محل حادثه اعزام و موفق شدند قاتل که ۲ قبضه اسلحه کلاش و کلت کمری داشت را در صحنه درگیری دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که قاتل به دلیل اختلافات ملکی با شخصی جلسه دادگاه داشته و پس از بیرون آمدن از جلسه، با یک قبضه اسلحه کلاش که از قبل تهیه کرده است به سمت وی تیراندازی که متاسفانه تیر به فرد ۵۱ ساله همراه طرف حسابش برخورد و منجر به قتل وی می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در بازرسی از قاتل ۷۰ ساله ۲ قبضه اسلحه کلت و کلاشینکف کشف شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان‌ همچنین از توقیف ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

یوسفی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، با اقدامات فنی مطلع شدند که چند نفر ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را از هرمزگان خریداری و در حال انتقال به لارستان هستند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و حین کنترل محورهای مواصلاتی هر ۴ دستگاه موتورسیکلت را شناسایی و دستور ایست دادند که راکبان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راکبان موتورسیکلت‌ها را رها و متواری شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مذکور ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری راکبان متواری ادامه دارد، یادآور شد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

پدر، پسر را کشت/ قاتل، مادر خود را هم کشته بود

فرمانده انتظامی کوار گفت: پدری که پسر ۴۱ ساله خود را به قتل رسانده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

عباس فرجامی بیان کرد: در ۲۷ مهرماه سال جاری در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان کوار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در تحقیقات اولیه مطلع شدند که پدر ۶۳ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی با پسر خودش درگیر و پس از گلاویز شدن وی را هل داده و با برخورد سرش به کابینت فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی کوار ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضایی موفق شدند قاتل را در منزلش دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کنند.

فرجامی با بیان اینکه در بررسی تکمیلی مشخص شد که قاتل در سال ۹۴ نیز با اسلحه مادر خود را به قتل رسانده بود، گفت: به کارگیری سعه صدر در اختلافات خانوادگی و مراجعه به روانشناسان حوزه خانواده می‌تواند از وقوع حوادث و جنایات این چنینی پیشگیری کند.

نقشه قتل توسط همسر مقتول کشیده شده بود

فرمانده انتظامی زرقان از دستگیری قاتل ۲۴ ساله خبر داد که با ضربات چاقو مردی ۳۵ ساله را به قتل رسانده بود.

امیراحسان حجتی بیان کرد: در ۳۰ شهریورماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل با سلاح سرد در یکی از محله‌های شهرستان زرقان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه از صحنه جرم مطلع شدند که قاتل یا قاتلین با برنامه‌ریزی قبلی در محل وقوع حاضر و اقدام به قتل متوفی نموده‌اند.

فرمانده انتظامی زرقان ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که همسر مقتول شخصی ناشناس را اجیر کرده و با برنامه‌ریزی قبلی همسرش را به اطراف زمین‌های کشاورزی زرقان کشانده و وی را با ضربات سلاح سرد به قتل رسانده است.

حجتی با بیان اینکه همسر ۲۷ ساله مقتول دستگیر شد، ادامه داد: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را نیز در شیراز شناسایی و با نیابت قضایی، وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه صراحتا به جرم خود با برنامه‌ریزی همسر مقتول به دلیل اختلافات با مقتول اقرار کرد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

آدم‌ربایی در داراب و رهایی در بندرعباس

فرمانده انتظامی داراب از رهایی گروگان ۴۲ ساله از چنگال آدم ربایان در بندرعباس خبر داد.

سید رحمان هاشمی در تشریح این خبر اظهار کرد: در ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره آدم ربایی مردی ۴۲ ساله توسط سرنشینان ۲ خودرو پژو پارس و سمند در یکی از روستاهای اطراف شهرستان داراب، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پلیس آگاهی تلاش گسترده را برای رها سازی فرد ربوده شده را آغاز که با سرنخ‌هایی از هویت متهمین و محل نگه‌داری گروگان بدست آمد.

فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأمورین در یک عملیات منسجم ۲ نفر از متهمین که در گروگانگیری نقش داشته‌اند را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر و خودرو پژو پارس آن‌ها را توقیف کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه متهمین اصلی پرونده که پلیس را در چند قدمی خود می‌دیدند، با تنگ شدن عرصه بر خود، اقدام به رها گسازی گروگان در شهر بندر عباس کردند، افزود: علت اصلی گروگانگیری اختلاف مالی بر اثر معامله ناصواب مواد مخدر می‌باشد.

وی با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تاکید کرد: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم و امنیت آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد شد.

توقیف اتوبوس حامل ۱۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

محمد نیکبخت بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی ممسنی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این اتوبوس ۳۴۸ عدد باطری موتور و ماشین شارژی و ۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه ارزش محموله کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق با ۲۰ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: پرونده سارق درون خودرو با ۲۰ فقره سرقت بسته شد.

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در محدوده جنوب شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه تجسس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی گسترده موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و با هماهنگی قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیری اموال مسروقه از قبیل باطری خودرو، درب اتاق وانت، قالپاق کامیون و ... کشف شد.

زراعتیان با تصریح اینکه سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: چنانچه در سال جاری سرقت مشابهی از خودرو شهروندان صورت گرفته و تاکنون کشف نشده است، جهت پیگیری به پایگاه تجسس پلیس واقع در شیراز، میدان گل سرخ، بلوار شیرودی، طبقه فوقانی کلانتری ۲۰ گل‌سرخ مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

سارق با ۱۵ فقره سرقت دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری یک سارق محموله و کشف ۱۵ فقره سرقت از کامیون‌های بین جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

کاووس حبیبی اظهار کرد: در پی ارسال پرونده‌های شکایت رانندگان کامیون‌های بین جاده‌ای استان فارس مبنی بر سرقت محموله‌های آنان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد یک سارق با همدستی چند نفر دیگر در سطح محورهای مواصلاتی شمال و شمال غربی استان فارس، اقدام به سرقت از کامیون های حامل بار می‌کنند.

حبیبی افزود: با تلاش مأموران پلیس آگاهی، در این خصوص سارق به همراه دو خریدار اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در بازررسی از مخفیگاه سارق مقدار قابل توجهی اموال مسروقه شامل قطعات رایانه، تلفن رومیزی، مودم اینترنت، لوازم جانبی تلفن همراه و ... کشف شد، گفت: سارق در بازجویی های پلیسی، به ۱۵ فقره سرقت محموله اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند سرقت ادامه دارد.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072821762
  • خبرنگار :