تکمیل نواقصات محور «پاتاوه به دهدشت» ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر شرکت زیرساخت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت برای تکمیل نواقصات محور پاتاوه به دهدشت ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«صمصام آقایی» روز شنبه ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۳ در نشست ستاد راهبری تصادفات افزود: قبل از افتتاح این جاده قرار بود که پس از افتتاح ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نواقصات این جاده اختصاص داده شود اما تنها ۲۲۰ میلیارد تومان در این خصوص لحاظ شده است. 

وی با بیان اینکه افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت بجای اینکه حافظ جان مردم شود به قاتل جان مردم تبدیل شده است، اظهارکرد: این محور به صورت ناقص افتتاح شده و از همان ابتدا ما مخالف افتتاح محور پاتاوه به دهدشت به صورت ناقص بوده‌ایم اما دولت گفتند باید افتتاح شود.

مدیر شرکت زیرساخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هیچ‌گونه اعتباری به جاده «پاتاوه و دهدشت» اختصاص داده نشده است.

آقایی تصریح کرد: معارضات تقاطع گندی خوری در مسیر محور پاتاوه به دهدشت برطرف شده اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه ساخت این تقاطع هم اکنون تعطیل است. 

وی ادامه داد: مطالبات پیمانکاران محور پاتاوه به دهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان است که این میزان با توجه به برخی اقدامات در حال اضافه شدن است. 

عیسی شهامت، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: محور پاتاوه به دهدشت با توجه به اینکه با نواقصات افتتاح شده هم اکنون به یک معضل تبدیل شده است.

وی افزود: جاده‌ای که دارای نقایص تابلوها، علائم، روشنایی، تقاطع و تهویه تونل هاست از سوی راهداری تحویل گرفته نشود.

شهامت اظهار کرد: تقاطع‌های جاده پاتابه به دهدشت بلاتکلیف هستند که این موضوع ا جان مردم بازی می‌کند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تصادفات نیمه اول امسال استان نسبت به مدت مشابه سال قبل که با کاهش مواجه بوده افزایش ۱۲ درصدی داشت. 

شهامت تصریح کرد: افتتاح ناقص جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت و افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان و استفاده مردم از جاده یاسوج به اقلید برای تردد از این آزادراه از جمله دلایل افزایش تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد طی نیمه نخست امسال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه جاده «پاتاوه به دهدشت» به طول ۱۴۶ کیلومتر است، ادامه داد: تا زمانی که نواقصات این جاده توسط شرکت زیرساخت تکمیل و رفع نشوند راهداری از تحویل آن اجتناب کند چرا که اعتبارات استان توان رفع این نواقصات و مشکلات را ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اتصال محور ارتباطی لنده و تراب به جاده پاتاوه و دهدشت نیازمند احداث و ساخت یک تقاطع است که باید جدی گرفته شود تا مردم متضرر نشوند و شاهد تلفات انسانی در این نقطه نباشیم. 

سرهنگ حسن دانایار، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته تلفات انسانی تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ نفر معادل ۱۳ درصد کاهش یافته بود که به محض افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت تصادفات و تلفات جاده‌ای استان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد صورتجلسه افتتاح جاده به دهدشت را تایید نکرد. 

سرهنگ دانایار اظهار کرد: جاده پاتاوه به دهدشت ظرفیت حجم تردد و ترافیک الان را ندارد. پلیس راه این جاده هم اکنون در یک کارگاه مستقر است و پاسگاه پلیس راه نداریم.

یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جاده ساخته می‌شود که به بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات انسانی کمک کند اما با افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت شاهد رخ دادن تصادفات زیاد و تلفات انسانی در این محور ارتباطی هستیم که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده در اسرع وقت مشکلات و نواقصات این جاده ارتباطی رفع شود.

وی افزود: جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۴۶ کیلومتر با هزینه چند هزار میلیاردی بجای اینکه موجب آرامش مردم شود هم اکنون بدلیل ناقص افتتاح شدن و توجه نکردن به کیفیت و توجه به سرعت، به حادثه خیز جاده ارتباطی استان تبدیل شده است.

محمد راستا، مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه نشست گفت: وزارت راه در زمانی قرار بود جاده پاتاوه به دهدشت افتتاح شود اعلام کرده بود که این جاده بدلیل نواقصات افتتاح نشود اما دولت تصمیم گرفتند که افتتاح شود.

وی با بیان اینکه این جاده ۱۰ کیلومتر تونل دارد، افزود: ارزش روز این جاده هم اکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان است که البته بخشی از مشکلات استان و استان‌های همجوار را حل کرده است اما باید مشکلات و نواقص این جاده رفع شود.

حمیدرضا پیمانجو، مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخش‌هایی از جاده پاتاوه به دهدشت تحویل گرفته شده بود و بخش‌هایی نیز تحویل گرفته نشد که در همین بخش‌ها هم اکنون تصادفات زیادی رخ می‌دهد. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: مهمترین مشکلات جاده پاتاوه به دهدشت تونل ها، روشنایی، تابلوها و علائم و تقاطع هاست.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072821760
  • خبرنگار :