حماس: آمریکا، انگلیس و آلمان را مسئول جنگ نسل‌کشی در غزه می‌دانیم

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: ما دولت آمریکا، انگلیس و آلمان را مسئول کشتارها و جنگ نسل کشی در غزه می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، سامی ابو زهری، از رهبران حماس خاطرنشان کرد: جنایت‌های رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه یک کشتار دسته جمعی غیر قابل توصیف است. ما دولت آمریکا، انگلیس و آلمان را مسئول کشتارها و جنگ نسل کشی در غزه می‌دانیم.

وی افزود: منطقه شمال نوار غزه یک منطقه جنگ‌زده است و به کمک‌های فوری نیاز دارد.

سامی ابو زهری خاطرنشان کرد: جامعه بین الملل باید برای تحریم علیه دولت اشغالگر فاشیست وارد عمل شود. اشغالگر اجازه رسیدن غذا، دارو و سوخت به استان شمال غزه را نمی‌دهد.

این رهبر حماس گفت: اقدامات فاشیستی علیه استان شمال غزه برای اجرای «طرح ژنرال‌ها» از طریق کشتار ساکنان ادامه دارد. ما تاکید می‌کنیم که گزینه مردم ما پایداری بر سر مقاومت و ثابت قدم ماندن است.

وی با درخواست از امت عربی و اسلامی برای پیوستن به رویارویی و ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگر، گفت: ما ایالات متحده و همپیمانانش را به دلیل ارسال سلاح برای اشغالگر مسئول رخدادها می‌دانیم.

ابو زهری تصریح کرد: ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم تا به مسئولیت‌های خود برای نجات نظام درمانی در شمال غزه عمل کند.

وی گفت: هر کس که از استان‌های شمال خارج می‌شود، اشغالگر فاشیست او را یا اعدام یا بازداشت می‌کند. از بیش از دو هفته قبل هیچ کمکی وارد استان‌های شمال غزه نشده است. اشغالگر به سیاست گمراه‌سازی رسانه‌ای در مورد ورود کمک‌ها به شمال نوار غزه ادامه می‌دهد. اینکه رژیم اشغالگر اینترنت را از شمال نوار غزه قطع کرده است، با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایش است.

وی با بیان اینکه رخدادها در شمال غزه یک کشتار دسته جمعی کامل است، افزود: اشغالگر روزانه ده‌ها خانه را ویران می‌کند و مانع از رسیدن سوخت و غذا به شمال غزه می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821754
  • خبرنگار : 71457

برچسب‌ها