فرمانده انتظامی استان خبر داد

۱۳۸ کشته و ۴۲۸۱ مصدوم در تصادفات رانندگی ۶ ماهه امسال کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۳۸ کشته و ۴۲۸۱ مصدوم طی ۶ ماهه اول امسال در تصادفات استان خبر داد.

سردار کیقباد مصطفایی روز شنبه، ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۳ در نشست شورای راهبری تصادفات استان افزود: پلیس تنها متولی کنترل ترافیک و عبور و مرور نیست و همه دستگاه‌ها در این حوزه نقش دارند.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی اقداماتی انجام گرفته اما کافی نیست و باید اقدامات عملیاتی انجام شود.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سه عامل جاده، انسان و خودرو در افزایش تصادفات موثر است که سهم هر کدام مشخص است هر سه مورد در استان عامل وقوع تصادفات است، جاده‌های استان صعب‌العبور و پُر پیچ و خم است، خودروها اکثرا از نوع ناایمن هستند و جان سرنشینان را محافظت نمی کنند و در عامل انسانی، شتاب‌زده رانندگی کردن است.

سردار مصطفایی تصریح کرد: پلیس در زمینه ایجابی و سلبی اقداماتی انجام داده است در بعد ایجابی با فرهنگ‌سازی و در بعد سلبی اعمال قانون است که برخی‌ها فکر می‌کنند اعمال قانون در استان بصورت حضوری و ایستادن فیزیکی مامور پلیس راه و راهنمایی و رانندگی است در حالی که در سایر استان‌ها اعمال قانون هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی فرد ساعت دو بامداد با سرعت ۱۸۰ کیلومتر رانندگی می‌کند و تصادفات رخ می‌دهد، عامل انسانی دخیل است که باید بصورت هوشمند کنترل و مدیریت شوند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مجموع آمار وقوع تصادفات ۸ درصد کاهشی بوده، عنوان کرد: در ۶ ماهه امسال، ۱۵ هزار ۵۲۶ فقره تصادف در سطح شهرها و جاده‌های استان رخ داده که ۸ درصد کاهش داشته است.

سردار مصطفایی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۸۱ نفر در تصادفات استان طی این مدت مصدوم شدند که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت، تاکید کرد: این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲۳ نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی۶ ماهه امسال ۱۳۸ نفر  در تصادفات استان جان خود را از دست دادند که ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، اظهار کرد: ۹ نفر از این فوتی‌ها در سطح شهرها و مابقی در جاده‌ها و بیرون از شهرها بوده اند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ وقوع تصادفات در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر  یک هزار نفر ۴۴۷ نفر بوده در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۲۸ مورد است که نرخ تصادفات این استان از میانگین کشور ۵۸۲ مورد بیشتر است.

سردار مصطفایی افزود: ۸۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۸ نقطه رفع شده، ۴ نقطه در دستور کار است و برای ۷۶ نقطه دیگر کاری انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، توجه جدی به هوشمندسازی خیابان‌های شهرها و جاده‌های برون شهری استان، نصب نیوجرسی و جداکننده در محورهای ارتباطی، چهارخطه شدن محورها، ایمن‌سازی جاده پاتاوه_دهدشت و مساعدت در امر ایجاد پلیس راه «پاتاوه به دهدشت» و «یاسوج به اقلید» مورد تاکید است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072821740
  • خبرنگار :