استاندار آذربایجان شرقی:

پیشرفت بخش خصوصی در گرو امنیت سرمایه‌گذاری است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشرفت بخش خصوصی در گرو امنیت سرمایه‌گذاری است، گفت: در جلساتی که درباره بخش خصوصی برگزار می‌شود، نمایندگان این بخش هم باید حضور داشته باشند.

بهرام سرمست در دیدار اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز اظهار کرد: بین مقوله اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک پیوستگی وجود دارد و هر سه این موضوعات باید به شکل متوازن و هم‌راستا باشند تا منجر به توسعه پایدار و همه‌جانبه شود.

وی با بیان اینکه به‌ عنوان نماینده دولت، طرف بخش خصوصی هستم، افزود: پیشرفت بخش خصوصی بدون وجود امنیت سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی به جایگاه مهم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: این کارگروه پس از شورای تامین، قوی‌ترین نهادی است که مصوبات آن ضمانت اجرایی دارد و بنده نیز شخصا در این جلسات حضور یافته و آن را در کف واحدهای صنعتی برگزار خواهم کرد.

وی مطرح کرد: صنعت آذربایجان شرقی با استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست و صنعتگران در این استان قشر پیشتاز هستند.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی باید پیشران دیپلماسی اقتصادی باشد، تاکید کرد: تبریز در حوزه دیپلماسی دارای جایگاه تاریخی و برجسته‌ای بوده و یکی از برنامه‌های مهم مدیریت استان در این حوزه، فعال کردن کریدورهای آزادراهی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این دیدار گفت: آذربایجان شرقی جزو معدود استان‌هایی است که ۹۵ درصد اقتصاد آن متعلق به بخش خصوصی است.

یونس ژائله اذعان کرد: به دلیل اقتصادی بودن آذربایجان شرقی، تعامل بین دولت و اتاق بازرگانی اجتناب‌ناپذیر است.

وی تاکید کرد: نیازمند برگزاری جلسات تعاملی بین دستگاه‌های مختلف برای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در استان هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی از افزایش فشارهای مالیاتی بر واحدهای صنعتی انتقاد کرد و گفت: فشار مالیاتی بر واحدهای صنعتی و تولیدی باعث فرار سرمایه‌گذاران از استان می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072821737
  • خبرنگار :