مدیرکل بیمه سلامت استان:

حدود ۲ میلیون نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع حدود ۲ میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد به صورت رایگان و بدون پرداخت پول، از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وحید مجیدی در نشست خبری به مناسب هفته بیمه سلامت، به گروه‌های تحت پوشش بیمه سلامت استان اشاره و اظهار کرد: یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از روستاییان، ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت، بازنشستگان و خانواده آن‌ها، ۵۳۰ هزار نفر از دهک‌های پایین درآمد و ۱۲۰ هزار نفر سایر اقشار تحت پوشش این بیمه و مزایای درمانی آن هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه درمان در استان پرداخت شده است، افزود: به طور میانگین سرانه درمان پرداخت شده برای هر فرد تحت پوشش ۲۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت با سه هزار و ۵۰۰ موسسه، با معادل ۹۶ درصد از موسسه‌های درمانی آذربایجان شرقی قرارداد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین مطرح کرد: در سال‌جاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به موسسه‌های طرف قرارداد با این بیمه پرداخت شده است.

وی تعداد مراجعه افراد تحت پوشش به مراکز درمانی در سال گذشته را ۱۰ میلیون بار اعلام کرد و گفت: به طور میانگین هر فرد تحت پوشش پنج بار در سال به این مراکز برای درمان مراجعه کرده است.

وی همچنین از پرداخت تعرفه پرستاری به رغم نیامدن ردیف آن در بودجه خبر داد و گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این بابت هزینه شده است.

مجیدی به مسئله بیماران خاص و سخت درمان پرداخت و گفت: در این زمینه نیز ۷۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی نشان‌دار شده و از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

وی تعداد خدمات تعریف شده برای این قشر از بیماران را پنج هزار خدمت بیان کرد و گفت: از ابتدای سال‌ قبل تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۷ گروه بیماری تحت ردیف بیماری‌های خاص و سخت درمان هستند که در آینده‌ای نزدیک به ۱۴۷ گروه افزایش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی به بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: با ۹ مرکز شامل ۲ مرکز دانشگاهی، ۲ بیمارستان خصوصی، جهاد دانشگاهی و چهار مرکز جراحی‌های محدود قرارداد بسته‌ایم.

وی یادآوری کرد: تاکنون پنج هزار و ۱۲۵ زوج نابارور در استان نشان‌دار شده‌اند که در سال‌جاری ۱۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

وی از پرداخت پاداش به اهداکنندگان کلیه خبر داد و گفت: این پاداش در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ میلیون ریال بود که این رقم در سال‌جاری به ۸۳۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

مجیدی در پایان افزود: این رقم با هماهنگی با انجمن کلیه آذربایجان شرقی و به حساب شخص اهداکننده واریز می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072821735
  • خبرنگار : 50643