بررسی آخرین وضعیت تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی استان، گفت: تامین اعتبار ۱۰۰ درصدی پروژه‌های نیمه تمام مهم استان، قدم بزرگی است و باعث می‌شود شرایط تغییر محسوسی داشته باشد. از مهمترین پروژه‌ها به راه، راه‌آهن و آب می‌توان اشاره کرد.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز شنبه در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان پس از استماع گزارشی مبنی بر کاهش تخصیص اعتبارات عمرانی به استان‌های مختلف کشور در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: در شرایط کنونی و فضای عمومی جامعه با شرایط سختی روبه‌رو هستیم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای نشود که منجر به تعطیلی پروژه‌ها در استان شود.

وی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان مبنی بر عزم دولت سیزدهم در پایان پروژه‌های نیمه تمام استان‌ها و قول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تامین اعتبار ۱۰۰ درصدی مهمترین پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها، افزود: تامین اعتبار ۱۰۰ درصدی پروژه‌های نیمه تمام مهم استان قدم بزرگی است.

امام جمعه زاهدان پس از استماع گزارشی در خصوص آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در آبان ماه سال جاری، ادامه داد: آمار دقیق پیش‌نیاز برنامه‌ریزی درست است و به هر مقداری که در برنامه‌ریزی دقت شود اگر اطلاعات غلط باشد محصول کار مطلوب نخواهد بود و البته اطلاعات دقیق هم لزوما منجر به نتیجه گیری مطلوب نخواهد بود و باید فکر و تدبیر پشت تصمیم‌گیری‌ها باشد و از اطلاعات بهترین استفاده صورت گیرد.

وی اظهار کرد: کار سرشماری عمومی کشاورزی باید با دقت انجام شود و آموزش‌های لازم به متولیان کار ارائه شود و البته طراحی سوالات باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات مختلف مورد نیاز شما را تا سال‌های آینده تحت پوشش قرار دهد.

آیت الله محامی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور و دارای جمعیت پراکنده است که این کار شما را سخت می‌کند و باید با همت بیشتر در این جهت تلاش صورت گیرد.

وی گفت: جایگاه برنامه و بودجه این است که برنامه‌ریزی درست، توزیع درست بودجه و نظارت بر هزینه کرد آن داشته باشد و مدیران این مجموعه باید به هر یک از این ابعاد اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به استان، عنوان کرد: متاسفانه در سال ۱۴۰۳ تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی به استان‌های مختلف کشور درصد پایینی بوده، اما قرار است در هر استان تعدادی از پروژه‌های مهم شناسایی و تامین اعتبار به صورت کامل انجام بگیرد که در سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ پروژه کلان و تاثیرگذار را به مرکز کشور ارائه کردیم.

مهرداد عرب اول به بیان توضیحاتی در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ پرداخت و عنوان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی به معنی شمارش همه واحدهای کشاورزی کشور و ثبت خصوصیات هر یک به طور جداگانه بوده و از آنجا که این سرشماری تمام واحدهای کشاورزی نقاط روستایی و شهری سراسر کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد، به آن سرشماری عمومی کشاورزی گفته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳ به مرحله اجرا درآورد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072821718
  • خبرنگار :