معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

بانک جامع اطلاعاتی از دانش آموزان نیازمند آذربایجان‌غربی تهیه شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تهیه بانک جامع اطلاعاتی دانش آموزان نیازمند استان در دستور کار قرار گیرد. 

رضا ابراهیمی ۲۸ مهرماه در شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری برگزار شد، افزود: شناسایی دانش آموزان نیازمند و تهیه بانک اطلاعاتی جامع با همکاری ارگان‌های متولی ضروری است و ظرف دو هفته با پیگیری جدی، لیستی از دانش آموزان نیازمند استان تهیه شود.

وی با اشاره به اجرای پویش همدلی در آستانه سال تحصیلی در استان، افزود: این پویش مورد استقبال زیادی قرار گرفت و تعهداتی توسط دستگاهها ثبت شد لذا ضروری است تعهدات پویش همدلی پیگیری شود. 

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره بر پروژه‌های نیمه تمام مدارس و عقب ماندگی استان در سرانه فضای آموزشی اظهار کرد: مقرر شده بود که ۷۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان داده شود که در چند مرحله بخشی تحویل و مابقی هم تا دهه فجر تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه هنرستانها و ایجاد رشته‌های مهارتی گفت: سهم استان از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای(هنرستانها) از ۳۶ درصد سال گذشته به ۴۰.۳۶ درصد در سال جاری رسیده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اجرای قراردادهای آموزشی شاخه کار دانش در ۶۳ کلاس با ۱۴۳۴ هنرجو در سال جاری، گفت: قرارداد آموزشی در ۹ منطقه، ۲۴ هنرستان با ۲۲ رشته در استان در حال اجرا است. 

مطهری همچنین از فعالیت ۶۱۷ کودکستان با ظرفیت پوشش‌دهی بیش از ۴۰ هزار نفر در استان خبر داد. 

وی با اشاره به شناسایی دانش آموزان نیازمند استان، گفت: توسط اداره کل لیستی احصاء شده اما ارگانهای دیگر همچون بسیج دانش آموزی، کمیته امداد و... لیست مد نظر خود را تحویل آموزش و پرورش دهند تا با تکمیل یک لیست کلی به این قشر مساعدت شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072821696
  • خبرنگار : 50136