پیام تسلیت جمعی از دستگاه‌های دینی در پی شهادت سنوار

سازمان فرهنگ و ارتبطات اسلامی، سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) هرکدام در پیام‌هایی جداگانه شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، در متن پیام سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی آمده است:

"من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا"

یحیی السنوار، فرمانده رشید جبهه مقاومت فلسطین پس از یک عمر مجاهدت و مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و در مسیر مقدس آزادی اولین قبله گاه مسلمانان به شهادت رسید. شهید یحیی السنوار حیات سعید و پرثمر خود را وقف آرمان‌های فلسطین کرد و در این مسیر، تا آخرین لحظه مصمم و استوار بود.

او از خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی به پاخاست و در همان خط مقدم نبرد نیز سربلندانه و سرافرازانه شربت شهادت نوشید و به یاران شهیدش ملحق شد. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهادت این فرمانده متعهد و مجاهد را به همه دلدادگان گفتمان مقاومت در سرتاسر منطقه و دنیا تبریک و تسلیت می‌گوید.

بدیهی است که یحیی السنوار تا ابد به عنوان الگوی یک مسلمان مبارز و مقاوم در تاریخ سرزمین فلسطین و منطقه مورد استناد و اتکا قرار خواهد گرفت و ثمره خون پاک این شهید بزرگوار و یارانش، آزادی فلسطین از چنگال اهریمنان صهیونیست و آمریکایی خواهد بود.

مطابق وعده الهی، به زودی خواب دشمنان صهیونیستی وحامیانشان برآشفته شده و یحیی سنوارهای دیگری پرچم مبارزه و استقامت را در دست خواهند گرفت. این راه، رهروان و فرماندهان فراوانی دارد که نصرت الهی را به همراه خواهند آورد. ان‌شاالله.

همچنین سازمان هیات و تشکل‌های دینی کشور نیز در پیامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت و نوشت:

بسم رب الشهدا و الصدیقین 

فرزندی دیگر از نهضت اسلامی به دست اشقی الاشقیای صهیونیستی آسمانی شد. یحیی سنوار، خلف صالح شهید اسماعیل هنیه و رهبر جنبش حماس تا آخرین لحظه بر آرمان فلسطین عزیز و مبارزه با ظالمانی که بهره ای از انسانیت نبرده اند، استوار بود. آخرین لحظات زندگی او صحنه درخشانی بر تارک مبارزه با دشمن صهیونیزم آفرید. خدا را شکر که دشمنان ما را احمق آفرید. آنان به خیال خام خویش خواستند او را تحقیر کنند اما نمایش آخرین لحظات زندگی درخشان این نابغه نبرد، برگ زرین دیگری شد بر تارک مبارزان راه حق.

او دلداده امام علی علیه السلام بود و با تاسی بر امام حسین علیه السلام تا آخرین نفس بر مسیر حق مبارزه خویش مستدام ماند.

جامعه هیأتی کشور با تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همچنان پشتیبان قیام مظلومان مقاومت خواهد ماند و با بزرگداشت و همراهی همه جانبه در کنار مقاومت اسلامی خواهد ایستاد. 

ما باور راسخ داریم مقاومت با شهادت فرماندهان خویش مصمم تر بر مسیر خود خواهد بود و دشمن صهیونیزم و حامیان غربی شان به روزگار تاریک و پایان خویش  نزدیک تر از همیشه‌اند.

سلام خدا بر او و همه مجاهدان راه حق و راستی.

سلام بر یحیی یوم ولدت و یوم یموت و یوم یبعث حیا

مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز با صدور بیانیه‌ای، شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تسلیت گفت.

این مجمع در بیانیه خود تاکید کرد که شهید یحیی سنوار در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست، قافله ای که از شهدای صدر اسلام شروع می شود و در پایان به شهدای مقاومت اسلامی در همه میادین و در راس آنها سید شهدای مقاومت رهبر بی بدیل عربی علامه مجاهد سید حسن نصرالله، می رسد.

متن ترجمه فارسی این بیانیه که به زبان عربی صادر شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌ الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون.

صدق الله العلی العظیم

مجمع جهانی اهل بیت(ع)، شهادت فرمانده میدانی برادر مقاوم یحیی سنوار را تسلیت می گوید. او در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست، قافله ای که از شهدای صدر اسلام شروع می شود و در پایان به شهدای مقاومت اسلامی در همه میادین و در راس آنها سید شهدای مقاومت رهبر بی بدیل عربی علامه مجاهد سید حسن نصرالله و شهدای جنبش حماس در طول تاریخ پر از فداکاری اش از جمله شیخ احمد یاسین و رنتیسی و العاروری و آخرین آنها سلف صالح مجاهد بزرگ ابوالعبد اسماعیل هنیه و دیگران و سایر شهدای محور مقاومت از جمله شقاقی و مغنیه و المهندس و همه شهدای مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و عراق و یمن و سوریه و افغانستان و دیگر کشورها و در راس آنها فرمانده بزرگ جهانی شهید قدس سرلشکر قاسم سلیمانی می رسد. به همه آنها دیدار با پیامبران در اعلی علیین و همراهی با متقین در باغ ها و نهرهای بهشتی در جایگاه صدق نزد خداوند مالک مقتدر، گوارا باد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) از دبیرکل و اعضای شورای عالی و همه کارمندان و اعضا و مبلغان و مرتبطان و فعالان در همه مساجد و مدارس و موسسات و مراکز در نقاط مختلف جهان این سعادت بزرگ را ابتدا به فرمانده شهید یحیی سنوار و خانواده اش که خانواده جهاد در راه خدا و قدس و مقاومت و خانواده فداکاری ها و شهادت و ایثار است و به جنبش پیروز مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اذن خداوند و به ملت سرافراز فلسطین و از جمله مردم با عزت و استوار غزه که کمر اشغاگران را شکستند و به گروه های مقاومت در نبرد تاریخی و سرنوشت سازشان علیه رژیم اشغالگر و ظالم و متجاوز و در ورای آن استکبار جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا و نیز به امت اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، تبریک می‌گوید.

از آزادگان و مدافعان حقوق بشر و آرمان های عادلانه در سراسر جهان و در راس آن قضیه فلسطین خواسته می شود که تا با تمام قوا در کنار ملت های فلسطین و لبنان بایستند و از آنها، حمایت کامل را داشته باشند و از جامعه بین المللی بخواهند که اشغالگری و جنایت و تجاوز به پایان برسد.

از خداوند متعال مسئلت داریم که این فرمانده شهید را که در کنار آوارگان و مصیبت زدگان و مستضعفان ایستاد و میدان را ترک نکرد به همراه یارانش که همراهش بودند و هم رزمان شهیدش و نیز ده ها هزار نفر از شهدای قهرمان غزه را مورد رحمت واسعه و غفران و رضوان خود قرار بدهد و او را در بهشت برین با پیامبران الهی و اولیا و شهدا و صالحین محشور سازد و به بستگان و یارانش در مسیر جهاد در مقاومت و فلسطین و از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و همه جریان های مجاهد در فلسطین و منطقه، صبر جزیل و اجر جمیل و پایداری در مسیر تا تحقق پیروزی قاطع در برابر دشمنی که به همراه همه کفر و اهل آن، همه اسلام و اهل آن را هدف قرار می دهد، عطا کند.

این آخرین جنایت دشمن نخواهد بود و نبرد به اذن خداوند، ادامه دارد و امت و مقاومت چشم به راه تحقق انتقام الهی و پیروزی کامل وعده داده شده و آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین از رود تا دریا و اقامه نماز در الاقصی مبارک اولین قبله و سومین حرم شریف و به پایان رسیدن پروژه استعماری و اشغالگری صهیوآمریکایی و بنای تمدن اسلامی انسانی و دولت کریمه حضرت مهدی منتظر(عج) که اسلام و اهل آن را عزیز و کفر و اهل آن را به فضل و کرمش، خوار می کند، است، این وعده الهی می باشد. ولَا یُخلِفُ ٱللَّهُ وَعدَهُۥ وَلَٰکِنَّ أَکثَرَ ٱلنَّاسِ لَا یَعلَمُونَ

وإنا لله وإنا إلیه راجعون

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403072821662
  • خبرنگار : 30189