تاکید اردوغان بر اهمیت همکاری ایران و ترکیه برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار وزیر خارجه ایران، همکاری جدی و نزدیک ۲ طرف در جهت توقف نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را مهم دانست.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه ای ۳+۳ و دیدار رسمی با مقامات عالی‌رتبه ترکیه به استانبول سفر کرده بود، روز جمعه در قالب دوجانبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه تهران-آنکارا و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

عراقچی ضمن ابلاغ سلام‌های گرم «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به رئیس‌جمهور ترکیه، تقویت تعاملات منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی، گردشگری و مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان ۲ همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک‌نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی‌حدومرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان‌دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین هماهنگی بین کشورهای موثر منطقه به خصوص ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل را ضروری دانست. 

اردوغان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ متقابل سلام‌های خود به رئیس‌جمهور ایران، همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به عنوان ۲ کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل را مهم دانست.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین عزم جدی این کشور برای تعمیق همکاری تهران-آنکارا را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری و رفع برخی موانع موجود ابراز کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072821640
  • خبرنگار : 71038