دمای اصفهان بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن صدور هشدار سطح زرد از کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه خبر داد.

بین روزهای ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه، در اکثر مناطق استان با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید روبه‌رو می‌شویم. در مناطق غربی و جنوبی طوفان لحظه‌ای رخ خواهد داد. همچنین در مناطق شرقی و شمالی استان احتمال خیزش گرد و غبار وجود دارد. در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی نیز وقوع سرمازدگی و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌ها دمای اصفهان در روزهای پیش رو بین ۸ تا ۱۲ درجه به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت. اثر مخاطرات جوی نیز در روزهای ۳۰مهرماه تا ۳ آبان‌ماه، مخصوصاً در نیمۀ غربی و جنوبی، در ارتفاعات فریدون‌شهر، شاهین‌شهر، میمه، بویین و میاندشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن و گلپایگان خودنمایی خواهد کرد.

این مخاطرات با خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری، مانند سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع همراه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که به صنعت برق‌رسانی استان هم آسیب برسد. خسارت به بخش کشاورزی، شکسته‌شدن نهال‌ها و درختان کهن‌سال از دیگر پیامدهای مخاطرات مذکور است. افزایش گرد و خاک نیز به کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

طبق توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اصفهان باید از پروازهای سبک با گلایدر و بالگرد خودداری کرد. فعالیت‌های عمرانی نیز باید با احتیاط دنبال شود. پارک خودرو در کنار درختان کهن‌سال و ساختمان‌های نیمه‌کاره نیز اقدامی پرخطر است. کشاورزان نیز باید به استحکام و سالمی پوشش‌ پلاستیکی گلخانه‌ها یا زمان محلول و بذرپاشی به محصولات دقت کنند.

به گزارش ایسنا و به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و کویرنوردی نیز توصیه می‌شود. آماده‌کردن تأسیسات گرمایشی، مدیریت در مصرف نهاده‌های انرژی، اجرای تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از سرمازدگی مزارع و باغات نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072821526
  • خبرنگار : 50666